Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novému sporťáku VW stačí na sto kilometrů 3,4 litru nafty

  12:50aktualizováno  12:50
Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut. Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu. VW EcoRacer umí uhánět až dvěstětřicítkou a vystačí s 3,4 litry nafty na 100 kilometrů jízdy.

Volkswagen představuje na autosalonu v Japonsku nový 100 kilowattový turbodiesel.

Aby motor upoutal dostatek pozornosti, oblékli ho technici automobilky do sportovního vozu pojmenovaného EcoRacer.

EcoRacer s motorem na dietě ujede na třicetilitrovou nádrž téměř 1000 km.

Jedno z nejhospodárnějších sportovních aut světa má karoserii postavenou z laminátu zpevňovaného uhlíkovými vlákny, EcoRacer tak váží jen 850 kg. Auto vystřelí z nuly na stovku za 6,3 s, ručička tachometru se pak zastaví na hodnotě 230 kilometrů v hodině.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola jsou od sebe 248 cm daleko (rozvor).

Jednou z lahůdek EcoRaceru je autorizační systém, který rozeznává oprávněného řidiče na základě vyhodnocení otisku prstu. Toto zařízení lze využít i tak, že jednotlivým řidičům odpovídá různé nastavení vozu – rodiče si mohou například jednoduše pojistit, že pokud vůz má řídit jejich osmnáctiletý syn či dcera s malými řidičskými zkušenostmi, sníží se maximální dosažitelná rychlost vozu a ESP nelze deaktivovat.

Kromě střídmého motoru představuje EcoRacer ještě další speciality. Už téměř samozřejmostí jsou u lvů (auto)salonů světla složená z LED diod a startování tlačítkem namísto klasického klíčku.

Pozornost si zaslouží například samočinné otevírání elektromechanicky ovládaných dveří, která se jako křídla vyklápějí směrem vzhůru. Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký větrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5. Výkon motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.

Přední sedmnáctipalcová kola jsou zavěšena na zdvojených trojúhelníkových ramenech, vzadu je čtyřprvková náprava. O brzdění se starají kotoučové brzdy – vpředu jsou ventilované kotouče o průměru 288 mm, zadní kotouče mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je zařazený stabilizační systém ESP, převzatý z nového Passatu, který byl však pro EcoRacer výrazně modifikován.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje, řidič ocení, že se natáčí spolu s volantem. V režimu manuálního řazení převodovky upozorňuje palubní displej také na nejlepší moment pro přeřazení.

Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut.

Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký věrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola (rozvor) jsou od sebe 248 cm daleko.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje.

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.