Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia ukázala atraktivního konkurenta fabie, nové rio dorazí na podzim

  13:02aktualizováno  13:02
Kia představila v Ženevě svůj nový malý hatchback Rio. Auto dokazuje, že z korejské dvojice Hyundai – Kia je právě druhá jmenovaná značka ta sportovnější. Dynamické tvary mají přilákat nové zákazníky, kteří se k odcházející generaci zrovna nehrnou.

Kia Rio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kia Rio je na první pohled logicky sesterským modelem malého a vcelku populárního Hyundai i20. Kia, která má produkovat sportovnější auta, ale nevyrobila stávajícímu autu jen novou karoserii, změn oproti i20 je podstatně víc.

Autosalon Ženeva 2011

Nejvýraznější odlišností je rozhodně design. Těžko by někdo na první pohled hádal, že pod atraktivním kabátem je ukryta technika konzervativně elegantního hyundaie. Pro nové rio bude charakteristický výrazný prolis boků, který auto opticky odděluje na dvě části. Dalším výrazným znakem je směrem vzad stoupající ponton karoserie a hodně mohutná záď, která připomíná SUV sportage.

Atraktivně vypadající novinka je také o něco větší než Hyundai i20. Rozvor narostl na 2 570 mm (oproti i20 o 45 mm více), což je hodnota, která se blíží třeba Škodě Octavii. Na poměry třídy malých vozů tak nabídne interiér jistě hodně místa. Na délku měří rio 4 045 mm (o 105 mm víc než i20), na šířku 1 720 mm (+10 mm), výška 1 455 mm je naopak o 35 mm méně než u i20. Menší hyundai nad novou Kií Rio vítězí objemem zavazadlového prostoru: rio nabídne 288 litrů, i20 pak 295 litrů.

Kia Rio

Pod kapotou najdeme dobře známou techniku. Rio v Evropě nabídne čtyři motory. Dva spalují benzin a dva naftu. Benzinový čtyřválec 1,25 litru má v riu výkon 85 koní, tedy o sedm víc než v i20. Podobně i jedna-čtyřka poskytne o devět koní víc než v sesterském modelu, celkem jich bude 109. Diesely reprezentuje tříválec 1,1 litru s výkonem 70 koní a točivým momentem 162 Nm a čtyřválec 1,4 s výkonem 90 koní a krouťákem 216 Nm. Čtyřválec tedy opět nabízí větší výkon než v i20, a to o 15 koní. Diesely a silnější benziňák mají šestistupňovou převodovku, slabší benzinový motor má jen pět převodových stupňů.

Motory tedy s dynamickým vzhledem nového ria příliš nekorespondují, a to i přesto, že nabízí víc výkonu než u koncernové sestry. Nejrychlejší ze všech je benzinové provedení s maximálkou 181 km/h a zrychlením z nuly na 100 km/h za 11,5 sekundy. Těšit se ale mohou spořiví řidiči. Benzinové motory spotřebují průměrně na sto kilometrů 5,2 a 4,8 litru, silnějšímu dieselu stačí 4,1 litru nafty, slabšímu potom 3,5 litru. To představuje produkci 94–124 g CO2 na kilometr. Ke všem motorům si ale budou moci zákazníci zvolit i příplatkový systém Stop-Start. Pak spotřeba u benzinových motorů klesne na 4,8 a 4,3 litru, u dieselových 3,5 a 3,2 litru. To odpovídá 85–114 gramům CO2 na kilometr jízdy a rio tak patří mezi nejúspornější vozy své kategorie. Rio je se silnějšími motory dokonce úspornější než Hyundai i20.

Nová Kia Rio přijde na trh ve třetím čtvrtletí letošního roku, a to ve čtyřdveřovém provedení. Třídveřová verze bude následovat v prvním čtvrtletí roku příštího. Výrobce doufá v pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Rio se bude vyrábět v korejské továrně Sohari a na rozdíl od řady jiných modelů korejské dvojice se k nám tedy bude dovážet z velké dálky.





Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.