Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinka, která se možná ani nedočká výroby: Saab 9-3X

  16:00aktualizováno  17:06
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) - Švédská legenda v podobě automobilky SAAB to má nahnuté. Nikdo ji nechce. V Ženevě ale tahle automobilka, přestože právě nevyrábí, nesmí chybět. A po dlouhých letech přivezla velkou premiéru - terénní verzi modelu 9-3.

Saaby nikdo nechce. Zákazníci se do prodejen rozhodně nehrnou. Vlastník automobilky SAAB, churavějící americký koncern GM, se prodělečné značky zbavuje. A zájemce, který by byl při penězích, v dohledu také není. Výroba vozů Saab se minulý týden zastavila a není jisté, kdy a jestli vůbec se rozjede. Na autosalonu je tak možná poslední možnost vidět tuhle ikonickou značku v akci.

Na břehu Ženevského jezera je k vidění dokonce novinka v nabídce značky. I když, novinka... Saab 9-3X SportCombi jednoduše "zallroadovatěl".

Módu terénních kombíků rozjel před lety allroad od Audi. Dnes chce mít oplastovaný model s pohonem všech kol každý, kdo chce ulovit zákazníky, kterým je obyčejné kombi málo. A celý skautský oddíl má i mladooboleslavská automobilka. V Ženevě premiérově představila Škodu Fabia Scout.

Saab 9-3X má tedy, jak móda velí, o 35 mm zvýšenou světlou výšku, plasty na místech, kde jim mohou ublížit kamení a větve, a poháněná všechna kola. Benzinový motor 2,0 turbo s výkonem 154 kW, který je roztáčí, spolkne kromě klasického benzinu také alternativní bioetanolové palivo E85. Naftová verze s motorem 1.9 TTiD (132 kW) je nepochopitelně k mání jen s pohonem předních kol (speciálně pro 9-3X navrhli nový design sedmnáctipalcových ráfků).

Pohon všech kol se v podání "terénní" novinky jmenuje Cross Wheel Drive (XWD) a využívá elektronicky řízenou spojku Haldex, která je umístěna u zadní nápravy. Za příplatek můžete mít diferenciál se zvýšenou svorností.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.