Auto jsme měli k dispozici jen na uzavřeném okruhu u maďarské Budapešti, kam pozvánku dostalo několik evropských novinářů.
Do českých autosalonů se druhá generace Mazdy 6 dostane pravděpodobně až příští rok v březnu.
V Česku příští rok
Dlouhé čekání na japonskou novinku bude alespoň vyvažovat fakt, že prodejci začnou nabízet všechny tři karosářské varianty najednou.
V nabídce tak nebude chybět sedan, kombi i hatchback. Právě proto, že prodej bude zahájen za tak dlouhou dobu, dosud nejsou známy ceny základních verzí ani podoba výbavy.
Může se hoditNové i ojeté automobily Mazda 6 můžete koupit na www.automodul.cz |
Pokud se nebude příliš zdražovat, základní verze s motorem 1.8i s výkonem 88 kW by mohla stát okolo šesti set tisíc korun.
Nový motor je jen jeden
Jestli současná Mazda 6 mezi auty střední třídy boduje sportovním vzhledem, pak její nástupkyně si v tomto směru vede ještě lépe. Prakticky všechny ostré hrany z auta jsou pryč.
Platí to především o zaoblené přídi. I proto je nová Mazda 6 jedním z nejaerodynamičtějších vozů své kategorie. Zřejmě ne náhodou se při diskusích nad vzhledem Mazdy 6 ozývá jméno konkurence v podobě Lexusu IS.
Jak velí pravidla při uvádění nového modelu, je novinka tradičně větší než její předchůdce. Na délku o 6,5 centimetru, na šířku o jeden a půl centimetru a na výšku o 5 milimetrů. O pět centimetrů je větší rozvor.
Větší rozměry ale automaticky neznamenají nárůst hmotnosti. Mazda 6 je oproti předchozí verzi o 35 kilogramů lehčí (platí pro sedan).
Třeba jen přepracováním sedadel se podařilo ušetřit pět kilogramů. I to má zajistit výrazně nižší spotřebu. Ze současného modelu převzatý dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kilowattů má mít podle výrobce spotřebu o 6,7 % nižší.
V praxi to přestavuje spotřebu 5,6 litru na 100 kilometrů. Možná zklamáním je fakt, že žádný další naftový motor Mazda 6 nenabízí.
Prakticky beze změn zůstaly i motory benzinové. Základní nabídka motoru o objemu 1.8 litru nabízí výkon 88 kilowattů a silnější verze o objemu 2.0 litru výkon 108 kilowattů.
Výkon se tedy nezměnil, ale stejně jako u naftového agregátu klesla spotřeba. U základního motoru o 10 procent (na 6,8 l/100 km) a u dvoulitru o necelých 12 procent (7,0 l/100 km).
Pokud jde o výkon, výraznější změna nastala u současného motoru o objemu 2.3 litru, který byl převrtán na dvouapůllitr. To v praxi přineslo zvýšení výkonu jen o čtyři koně, ale zároveň stoupl točivý moment, díky čemuž lze se zlepšila využitelnost motoru v nízkých otáčkách.
Na okruhu
Na nevelkém závodním okruhu jsme vyzkoušeli všechny tři benzinové motory, jimž bylo vybaveno několik testovacích sedanů z předsériové výroby. Po třech obkrouženích zatáčkovitého okruhu asi nemá smysl se pouštět do velkého popisu jízdních vlastností.
Už jenom proto, že nejvyšším rychlostním stupněm, jaký se dal zařadit, byla čtyřka. A to jen na opravdu krátkou chvíli. Nicméně s pětistupňovou převodovkou dodávaná základní verze dala najevo, že s klidnější jízdou si poradí.
Svižnějším řidičům asi stačit nebude. I proto se dá čekat, že nejprodávanější bude dvoulitr, který vůz do zatáček dokázal poslat mnohem ochotněji.
Rozdíl mezi ním a nejsilnější verzí už tolik výrazný nebyl. Pochválit je potřeba nastavení podvozku, který i při ostřejším průjezdu, kdy gumy hvízdaly jak v akčním filmu, dokázal Mazdu 6 udržet ve stopě, kterou zvolil řidič.
Tolik sedan. Hatchback a kombi sice na ploše stály také, ale pouze k prohlédnutí. Klíčky chyběly. Rozdíl mezi sedanem a hatchbackem prakticky není znát. Na kombi je zase vidět, že si ze současného modelu vzalo obrovskou inspiraci. To ale vůbec neznamená, že by to byla škoda.
Klasický je i interiér
Uvnitř auta je díky většímu rozvoru více místa hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Palubní deska zůstala věrná stylu Mazdy 6 první generace.
Startovat se dá klíčkem, případně za příplatek stisknutím tlačítka s nápisem Start a Stop. Výborný je i příplatkový multifuknční volant.
I když... První pohled na něj u méně technicky nadaného jedince může vyvolat zmatek. Po chvíli už s ním ale ovládáte všechno, co jen jde.
Zpracování interiéru je u mazdy tradičně na vysoké úrovni. Stejně je tomu i u Mazdy 6. Nezměnilo se ani uspořádání displejů a design kapličky před řidičem. Vše už známe ze současného modelu.
Pokud jde o zavazadlový prostor, sedan má kufr velký 519 a hatchback 499 litrů. O velikosti kufru verze kombi tiskové materiály mlčí.
Zadní sedadla jsou samozřejmě sklopná. U hatchbacku po jejich složení ale vzniká mírná hrana, u sedanu byla podlaha rovná.
U předvedených vozů navíc ve verzi sedan bylo možné sedala sklopit zatažením za poutko umístěné pod víkem kufru. U kombi je možné roletku kryjící prostor před očima nenechavců vyklápět s celými pátými dveřmi, na nichž jsou světla složená z LED diod.
To platí pro všechny varianty. Přední světla budou moci být bi-xenonová a samonatáčecí.
Nová Mazda 6 se (možná neúmyslně) vydává ve stopách Fordu Mondeo poté, co si oblíbený vůz střední třídy ve srovnání se svým předchůdcem oblékl sportovnější oděv. Zda se jí bude dařit, uvidíme až v průběhu příštího roku.
Co vlastně znamená zoom-zoom? |
Mazda 6 je dalším vozem, u něhož se objevuje slogan zoom-zoom. Ale co si má běžný řidič pod takovým pojmem představit? Je to vlastně jednoduché. Tento reklamní slogan vznikl v USA, kde takovýto zvuk vydávají malé děti, když si hrají s autíčky. Podle Markétky Kuklové z českého zastoupení japonské automobilky se designéři a konstruktéři Mazdy snaží při navrhování a výrobě vozů zachovat čistou radost, kterou dítě při hře s autíčkem pociťuje. "Aby i řidič, který otočí klíčkem v zapalování své Mazdy a vyrazí do ulic, cítil to, co už možná dávno nezažil. Absolutní radost z jízdy, pocit splynutí s autem a pravé dětské opojení hrou. Tak to je zoom-zoom,“ vysvětluje Kuklová. |