Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinka v plné parádě: Honda Accord

  16:35aktualizováno  16:35
V Ženevě bude začátkem března moc rušno na detailní prohlídku nového accordu. Aby novinka Hondy v záplavě blesků fotoaparátů a premiér nezapadla, ukazuje se světu už teď.

Honda Accord | foto: Honda

Opět se můžeme těšit na sedan i kombíkovou verzi, které u Hondy říkají Tourer. Accord je na první pohled pořádný kus auta, designéři ho ale umně zabalili do dynamických křivek plných síly a rychlosti.

K mání bude se třemi motory ohleduplnými k přírodě na Euro 5 (emisní norma připravená na příští rok).

Naftomily bude lákat 2,2 litr s výkonem 110 kW - 150 koní, maximální krouticí moment je 350 Nm. Slabší benzinový motor má objem dva litry a nabídne 156 koní. Vrcholem je dvousetkoňový 2,4 litr, který roztáčí přední kola 233 newtonmetry krouticího momentu.

Motory dostanou ke spolupráci šestistupňové manuální převodovky, k benzinovým verzím bude k mání příplatkový pětistupňový automat.

Netradiční položkou ceníku bude kromě jiného systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Když začne řidič vyjíždět mimo dráhu bez toho, aby předtím zapnul směrovku, začne auto řidiče navádět ke korekci směru jemným pootočením volantu.

Ne každá konkurence také nabídne aktivní tempomat, který umí udržovat konstantní vzdálenost za předjedoucím autem.

Systém ukrývající se pod zkratkou CMBS (Collision Mitigation Brake System) pak stále sleduje rychlost a vzdálenost od auta, které jede před accordem a upozorňuje na možné nebezpečí. Když zjistí, že je kolize nevyhnutelná, připraví na to všechny systémy v autě, které mohou následky střetu zmírnit.

Řídicí jednotku posilovače řízení konstruktéři Hondy obohatili o funkci "nápovědy". V krizových situacích volant jemným tlakem na správnou stranu řidiči napovídá, kam točit. Vše samozřejmě probíhá ve spolupráci se stabilizačním systémem VSA.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.