Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky, které se brzy rozšíří na české silnice

aktualizováno 
-
Některé novinky, které se představily na frankfurtském autosalonu, mají velkou šanci uspět na českém trhu. Není nutné pochybovat o úspěchu Fabie. Také zcela nový Fiat Punto asi naváže na úspěchy svého předchůdce, který patřil k nejprodávanějším ve třídě malých vozidel. Volkswagen Polo prošel omlazovací kúrou, která se projevila hlavně novými světly a modernějším interiérem. Podobnými změnami prošel i Citroön Saxo. Další malý vůz, F ord Fiesta, se změnil méně,jinou má jen příď. Extravagantnějším dojmem než evropská auta působí Toyota Yaris Verso. Je výsledkem současného snažení, kdy automobilky vytvářejí zcela nové kategorie vozidel, v tomto případě mikrovanů. Dalším trendem je neustálé rozšiřování nabídky. Firmy, které tradičně vyráběly velká auta, dnes nabízejí mnohem menší a naopak. Nejnovějším příkladem je na poměry svého výrobce malé Audi A2, které lze rozměry přirovnat k Mercedesu A. Frankfurtské novinky z nižší střední třídy mají jméno Seat León, Nissan Almera a Opel Astra Coupé.

* Fiat Punto - největší konkurent pro Fabii na výstavišti mezi zcela novými malými auty. Jeho předchůdce vydobyl titul Auto roku. Obhájí Punto prvenství, nebo se o ně bude prát třeba s Fabií...?

* Seat chce konkurovat Alfě Romeo, nový León má přilákat ty, kdo by si jinak koupili Alfu 156. Špičková verze bude mít sto osmdesát koní a šestistupňovou převodovku.

* Ford Fiesta dostal příď, která jej přiblíží Fordu Ka a Fordu Focus

* Na omlazeném Saxu prošla největšími změnami přední část vozu, nový je interiér. Delší je i záruka proti prorezivění karoserie, která je nyní dvanáctiletá.

* Křivky Opelu Astra Coupé pocházejí z karosárny Bertone, nejvýkonnější verze dostane přeplňovaný motor s výkonem sto devadesát koní

* Nissan Almera je v tuzemsku oblíbený hlavně díky příznivé ceně. Japonská automobilka jej vyvinula v Evropě a výrobu svěřila anglické továrně v Sunderlandu.

* Asi největší pikantností pro běžného motoristu je skutečnost, že si nikdy neotevře přední kapotu Audi A2. Tam má přístup jen servis, řidič se dostane pouze k servisnímu modulu, což znamená, že může dolít olej nebo kapalinu ostřikovače. Auto je celohliníkové.

* Škoda přihlásí Fabii do ankety o evropské auto roku, předtím ji ale musí začít prodávat alespoň na pěti trzích. Kromě Česka to bude Slovensko, Rakousko a zřejmě i Holandsko s Belgií.

* V tuzemsku úspěšný Volkswagen Polo brzy zamíří na stejnou platformu jako Fabia, ještě předtím dostal částečně novou tvář

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.