Novinky, které se brzy rozšíří na české silnice

-
Některé novinky, které se představily na frankfurtském autosalonu, mají velkou šanci uspět na českém trhu. Není nutné pochybovat o úspěchu Fabie. Také zcela nový Fiat Punto asi naváže na úspěchy svého předchůdce, který patřil k nejprodávanějším ve třídě malých vozidel. Volkswagen Polo prošel omlazovací kúrou, která se projevila hlavně novými světly a modernějším interiérem. Podobnými změnami prošel i Citroön Saxo. Další malý vůz, F ord Fiesta, se změnil méně,jinou má jen příď. Extravagantnějším dojmem než evropská auta působí Toyota Yaris Verso. Je výsledkem současného snažení, kdy automobilky vytvářejí zcela nové kategorie vozidel, v tomto případě mikrovanů. Dalším trendem je neustálé rozšiřování nabídky. Firmy, které tradičně vyráběly velká auta, dnes nabízejí mnohem menší a naopak. Nejnovějším příkladem je na poměry svého výrobce malé Audi A2, které lze rozměry přirovnat k Mercedesu A. Frankfurtské novinky z nižší střední třídy mají jméno Seat León, Nissan Almera a Opel Astra Coupé.

* Fiat Punto - největší konkurent pro Fabii na výstavišti mezi zcela novými malými auty. Jeho předchůdce vydobyl titul Auto roku. Obhájí Punto prvenství, nebo se o ně bude prát třeba s Fabií...?

* Seat chce konkurovat Alfě Romeo, nový León má přilákat ty, kdo by si jinak koupili Alfu 156. Špičková verze bude mít sto osmdesát koní a šestistupňovou převodovku.

* Ford Fiesta dostal příď, která jej přiblíží Fordu Ka a Fordu Focus

* Na omlazeném Saxu prošla největšími změnami přední část vozu, nový je interiér. Delší je i záruka proti prorezivění karoserie, která je nyní dvanáctiletá.

* Křivky Opelu Astra Coupé pocházejí z karosárny Bertone, nejvýkonnější verze dostane přeplňovaný motor s výkonem sto devadesát koní

* Nissan Almera je v tuzemsku oblíbený hlavně díky příznivé ceně. Japonská automobilka jej vyvinula v Evropě a výrobu svěřila anglické továrně v Sunderlandu.

* Asi největší pikantností pro běžného motoristu je skutečnost, že si nikdy neotevře přední kapotu Audi A2. Tam má přístup jen servis, řidič se dostane pouze k servisnímu modulu, což znamená, že může dolít olej nebo kapalinu ostřikovače. Auto je celohliníkové.

* Škoda přihlásí Fabii do ankety o evropské auto roku, předtím ji ale musí začít prodávat alespoň na pěti trzích. Kromě Česka to bude Slovensko, Rakousko a zřejmě i Holandsko s Belgií.

* V tuzemsku úspěšný Volkswagen Polo brzy zamíří na stejnou platformu jako Fabia, ještě předtím dostal částečně novou tvář