Novinky, které se brzy rozšíří na české silnice

- Některé novinky, které se představily na frankfurtském autosalonu, mají velkou šanci uspět na českém trhu.
Není nutné pochybovat o úspěchu Fabie. Také zcela nový Fiat Punto asi naváže na úspěchy svého předchůdce, který patřil k nejprodávanějším ve třídě malých vozidel. Volkswagen Polo prošel omlazovací kúrou, která se projevila hlavně novými světly a modernějším interiérem. Podobnými změnami prošel i Citroen Saxo. Další malý vůz, Ford Fiesta, se změnil méně, jinou má jen příď.

Extravagantnějším dojmem než evropská auta působí Toyota Yaris Verso. Je výsledkem současného snažení, kdy automobilky vytvářejí zcela nové kategorie vozidel, v tomto případě mikrovanů. Dalším trendem je neustálé rozšiřování nabídky. Firmy, které tradičně vyráběly velká auta, dnes nabízejí mnohem menší a naopak. Nejnovějším příkladem je na poměry svého výrobce malé Audi A2, které lze rozměry přirovnat k Mercedesu A.

Frankfurtské novinky z nižší střední třídy mají jméno Seat Leon, Nissan Almera a Opel Astra Coupé.

Asi největší pikantností pro běžného motoristu je skutečnost, že si nikdy neotevře přední kapotu Audi A2. Tam má přístup jen servis, řidič se dostane pouze k servisnímu modulu, což znamená, že může dolít olej nebo kapalinu ostřikovače. Auto je celohliníkové.

Ford Fiesta dostal příď, která jej přiblíží Fordu Ka a Fordu Focus.

Nissan Almera je v tuzemsku oblíbený hlavně díky příznivé ceně. Japonská automobilka jej vyvinula v Evropě a výrobu svěřila anglické továrně v Sunderlandu.

Křivky Opelu Astra Coupé pocházejí z karosárny Bertone, nejvýkonnější verze dostane přeplňovaný motor s výkonem sto devadesát koní.

V tuzemsku úspěšný Volkswagen Polo brzy zamíří na stejnou platformu jako Fabia, ještě předtím dostal částečně novou tvář.

Fiat Punto - největší konkurent pro Fabii na výstavišti mezi zcela novými malými auty. Jeho předchůdce vydobyl titul Auto roku. Obhájí Punto prvenství, nebo se o ně bude prát třeba s Fabií?

Na omlazeném Saxu prošla největšími změnami přední část vozu, nový je interiér. Další je i záruka proti prorezivění karosérie, která je nyní dvanáctiletá.

Seat chce konkurovat Alfě Romeo, nový León má přilákat ty, kdo by si jinak koupili Alfu 156. Špičková verze bude mít sto osmdesát koní a šestistupňovou převodovku.