Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motonovinky podzimu: skútry, naháče a třísetkoňová kawasaki s turbem

  11:40aktualizováno  11:40
Motorkářský podzim tradičně patří dvěma významným veletrhům. První z nich právě skončil v německém Kolíně nad Rýnem, ten druhý otevře listopadu v Miláně. Tam se budou mít pré hlavně italské značky. Kolín naopak ukázal novinky od BMW a japonských továren. Podívejte se jaké.

Modelky na mezinárodním veletrhu motocyklů, skútrů a jízdních kol Intermot v německém Kolíně. | foto: Jan Altner

BMW R1200 R a RS

Německá továrna před dvěma lety představila zbrusu nový vodou chlazený motor boxer, který postupně implementuje do celé modelové řady. Jedním z posledních modelů byl naháč a sportovně cestovní RS.

BMW R1200 RS

BMW R1200 RS

Oba stroje mají stejný výkon 125 koní i podvozek. Ten nově nepoužívá zvláštní systém Telelever, ale klasickou upside down vidlici na předku. Pro model R je nové hlavně světlo, které nahradilo tradiční kulatý světlomet. Cíl je jasný, odlišit Rko od populárního retro modelu NineT.

RS je sportovně cestovní stroj, který uspokojí touhu po rychlosti, ale dokáže být i praktický a po doplnění nezbytné výbavy se s ním bude i parádně cestovat. Stejně jako na modelu R i RS využívá moderní technologie, jako je špičkové ABS, nebo kontrola trakce. K tomu je tu i palubní počítač plný užitečných funkcí.

Kawasaki Ninja H2R

Hranice motocyklové reality posunula svým konceptem Kawasaki. Do svého konceptu hypersportovního stroje značka zabudovala přeplňovaný motor. Na rozdíl od současného trendu u aut mu ale nechala pořádný objem a agregát dává špičkový výkon rovných 300 koní. To je hranice, ke které se dosud nikdo nepřiblížil.

Kawasaki Ninja H2R

K tomu je tu lehký trubkový rám, karbonové kapoty a špičkový podvozek, zajímavé je, že s letmo uloženým zadním kolem.

Pro udržení supersilné motorky na silnici zvolila Kawasaki zajímavá aerodynamická řešení, jako jsou přítlačná křidélka na kapotáži. Podle vyjádření továrny můžeme čekat i civilní verzi, samozřejmě s upraveným výkonem.

Yamaha O1GEN

Druhý zajímavý koncept představila Yamaha. Poté, co na trh uvedla svůj první tříkolový skútr tricity, přichází nyní s prvním konceptem tříkolové motorky. Ta využívá stejný princip odpružení a přední nápravy jako tricity.

Yamaha O1GEN

Více o Yamaze Tricity si můžete přečíst zde.

Stroj bude pohánět stejný agregát, jaký využívá model MT-07, tedy řadový dvouválec 700 ccm. Vzhledem k tomu, že u tricity se odvážný design produkčního stroje téměř nelišil od konceptu, můžeme i u 01GEN čekat zajímavé futuristické tvary.

Ducati Scrambler

Novinkou, o které se dlouho vědělo, ale podařilo se její vzhled utajit do posledních chvil, je scrambler od Ducati. Jednoduchá motorka navazuje na slavný model z šedesátých let.

Ducati Scrambler

Kombinuje retrodesign s moderními technologiemi, díky kterým bude motorka perfektně ovladatelná.

V útrobách scrambleru je vzduchem chlazený dvouválec do L, ten má objem 803 ccm a výkon 75 koní, což na pohodovou i svižnější jízdu bohatě stačí. Scrambler bude dostupný ve dvou variantách, Icon a Urban Enduro.

Honda VFR800X Crossrunner

Populární model Crossrunner se dočkal druhé generace, která především napravuje designově nevydařené části motorky. Hlavní změnou, kterou poznáte na první pohled, je tak přední maska s moderními světly doplněnými LED.

Honda VFR800X Crossrunner

Zvětšil se také přední „zobák“, který tak motorku vzhledově posouvá více do terénu.

V prostorovém rámu zůstává jeden z nejlepších motorů historie - osmistovka s uspořádáním V4 a systémem V-tec, který můžete znát i z aut. K tomu je tu samozřejmě ABS a systém kontroly trakce.

Suzuki GSX-S 1000, GSX-S 1000F

Jedné z japonských továren dlouhou dobu chyběl v nabídce jeden z nejdůležitějších strojů na trhu: naháč s litrovým motorem. Ten v současné době rozhoduje o úspěchu značek v segmentu velkých motorek.

Suzuki GSX-S 1000

Návrat Suzuki je velkolepý. Motorka vychází z tři roky starého superbiku GSX-R. Má řadový čtyřválec přeladěný na 160 koní, k tomu agresivní design a vynikající podvozek Kayaba. O se starají komponenty Brembo doplněné o ABS.

Z naháče pak vychází kapotovaná verze s označením F, která by podle Suzuki měla založit zcela novou kategorii Street Sport. Motorka má velkou kapotáž, snížená řídítka, nastavitelný plexištít a stejný podvozek jako nahá verze.

KTM 1290 Super Adventure

V poslední době cestovní endura prožívají malou revoluci. A pokud vám loňská KTM 1190 Adventure nestačí, vězte, že je tu ještě něco lepšího.

KTM 1290 Super Adventure

KTM totiž připravila větší a silnější verzi svého vrcholového stroje.

V útrobách motorky se usídlil dvouválec z modelu Super Duke o výkonu 160 koní. Motorka také dostala celou řadu nových doplňků, jako jsou mlhová světla, větší nádrž, vyšší plexisklo a mnoho dalšího. Stačí tak nasednout a vydat se kamkoliv budete chtít.

Yamaha XJR 1300

Motocyklové novinky nepřinášejí jen nejnovější technologie a futuristický design, ale vylepšování klasických strojů. Takové představila Yamaha, která inovovala, nebo spíše „postaršila“ svůj dlouholetý evergreen XJR.

Motorku pohání klasický řadový čtyřválec chlazený vzduchem. Klasické konstrukce je i podvozek s trubkovým ocelovým rámem.

Design je ze staré školy a odkazuje na motocyklovou tradici. Zajímavé lakování v kombinaci s klasickým sedlem a kulatým světlem vepředu nesmí chybět. Komu by to nestačilo, je tu sportovnější verze s malou retro kapotáží a sníženými řídítky nabízená pod názvem XJR Racer.

SYM Wolf 300 Cafe Racer

Značka SYM zní u nás stále ještě trochu exoticky, ale ve světě je už zapsána jako výrobce kvalitních skútrů za rozumnou cenu a mimochodem i jako dodavatel dílů pro Hyundai.

SYM Wolf 300 Cafe Racer

V Kolíně ale SYM představil nádhernou klasickou motorku v retro stylu.

Motor je kapalinou chlazená třístovka se vstřikováním paliva o výkonu 27,5 koně, což pro pohodové svezení bohatě stačí. Podvozek je osazen klasickým tlumením. Zajímavá je přední radiální čtyřpístková brzda. O úspěchu pravděpodobně rozhodne cena, ta by se mohla pohybovat okolo 100 000 korun.

Honda Forza 125

Novinky přišly i do světa skútrů, tou nejzajímavější je malý cestovní skútr od Hondy. Ten využívá moderní technologie, jako jsou přední LED světla, nebo palubní počítač. Skútr pohání osvědčený kapalinou chlazený motor se slušným výkonem 10,2 kW, což stačí pro řidičák skupiny B. Dobré ovladatelnosti a komfortu pomáhají velká kola, konkrétně 15" vpředu a 14" vzadu.

K pořádnému motorkářskému veletrhu patří i krásné modelky, které samozřejmě najdete v článkové galerii.

Fotogalerie

.

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.