Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky Škody: DSG a TSI pro fabii, Yeti v roce 2009

  12:15aktualizováno  12:15
Krátce po uvedení Škody Roomster mladoboleslavská automobilka potvrdila, že zákazníkům nabídne malý sportovně užitkový vůz. Bude vycházet ze studie yeti, která objížděla v různých podobách loňské autosalony. Jak se bude nová škodovka nakonec jmenovat, není zatím jisté.
Yeti v otevřené verzi kabrio se představil na autosalonu ve Frankfurtu na podzim 2005

Yeti v otevřené verzi kabrio se představil na autosalonu ve Frankfurtu na podzim 2005 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Německému magazínu Autowoche záměr Škody s pátou modelovou řadou prozradil šéf představenstva automobilky Detlef Wittig. "Management už se s konečnou platností rozhodl,“ uvedl pro Autowoche Wittig.

Škoda se tak zaměří na segment trhu, který má podle pozorovatelů automobilového trhu v Evropě velkou budoucnost. Na kompaktní SUV se těší i čeští dealeři škodovek. "Malá čtyřkolka lidi láká,“ říká Radek Donner, obchodní ředitel pražského dealera škodovek, společnosti NH Car. "Nebude sice trhat prodejní rekordy, ale tato auta představují současný trend.“

Podobný model už vyrábí Fiat (Sedici) a Suzuki (SX4). „Aby nám neujel vlak, měl by se Yeti objevit co nejdříve. Zákazníci se na Škodu Yeti ptali ještě nedávno dokonce více než na roomstera,“ tvrdí Radek Donner.

Podle informací magazínu Autowoche využije vůz na bázi studie yeti stejně jako čerstvá novinka roomster technické komponenty z fabie a octavie. Na trhu by se malé SUV mohlo objevit začátkem roku 2009.

DSG a TSI pro fabii
Automobilwoche si však všímá i nové Škody Fabia, nejprodávanějšího modelu z Mladé Boleslavi. Německý magazín uvádí, že se poprvé veřejnosti ukáže na jarním autosalonu v Ženevě příští rok.

Škoda Auto však před pár dny svým dealerům rozeslala neveřejný materiál, v němž je upozorňuje na skutečnost, že výroba pětidveřové fabie první generace skončí ještě letos v prosinci ...ZDE

Nová Fabia má podle Autowoche dostat i nejmodernější techniku koncernu VW. Půjde například o dvouspojkovou převodovku DSG nebo benzinový motor TSI se zdvojeným přeplňováním. Motory TSI přitom při vysokém výkonu zaručují nižší spotřebu paliva, než je zvykem u běžných agregátů.

"Naše zákazníky zajímají vozy s nízkou spotřebou,“ argumentuje pro Autowoche šéf Škody Detlef Wittig.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.