Německému magazínu Autowoche záměr Škody s pátou modelovou řadou prozradil šéf představenstva automobilky Detlef Wittig. "Management už se s konečnou platností rozhodl,“ uvedl pro Autowoche Wittig.
Škoda se tak zaměří na segment trhu, který má podle pozorovatelů automobilového trhu v Evropě velkou budoucnost. Na kompaktní SUV se těší i čeští dealeři škodovek. "Malá čtyřkolka lidi láká,“ říká Radek Donner, obchodní ředitel pražského dealera škodovek, společnosti NH Car. "Nebude sice trhat prodejní rekordy, ale tato auta představují současný trend.“
Podobný model už vyrábí Fiat (Sedici) a Suzuki (SX4). „Aby nám neujel vlak, měl by se Yeti objevit co nejdříve. Zákazníci se na Škodu Yeti ptali ještě nedávno dokonce více než na roomstera,“ tvrdí Radek Donner.
Podle informací magazínu Autowoche využije vůz na bázi studie yeti stejně jako čerstvá novinka roomster technické komponenty z fabie a octavie. Na trhu by se malé SUV mohlo objevit začátkem roku 2009.
DSG a TSI pro fabii
Automobilwoche si však všímá i nové Škody Fabia, nejprodávanějšího modelu z Mladé Boleslavi. Německý magazín uvádí, že se poprvé veřejnosti ukáže na jarním autosalonu v Ženevě příští rok.
Škoda Auto však před pár dny svým dealerům rozeslala neveřejný materiál, v němž je upozorňuje na skutečnost, že výroba pětidveřové fabie první generace skončí ještě letos v prosinci ...ZDE
Nová Fabia má podle Autowoche dostat i nejmodernější techniku koncernu VW. Půjde například o dvouspojkovou převodovku DSG nebo benzinový motor TSI se zdvojeným přeplňováním. Motory TSI přitom při vysokém výkonu zaručují nižší spotřebu paliva, než je zvykem u běžných agregátů.
"Naše zákazníky zajímají vozy s nízkou spotřebou,“ argumentuje pro Autowoche šéf Škody Detlef Wittig.