Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky v českých autosalonech nejsou žádné šedé myši

aktualizováno 
Otevřené audi za víc než čtyři miliony, nekonvenční krabička nebo futuristický teréňáček - do autosalonů přijíždějí novinky, které rozhodně na ulici nepřehlédnete. V této společnosti působí i nejnovější a hlavně největší auto všech dob značky Mini vcelku konvenčně. Nečekaně se na českém trhu objevuje také draveček z chovu GTI.

Nissan Cube | foto: Nissan

Volkswagen Polo GTI

Původně nemělo malé GTI na český trh vůbec dorazit. Nakonec se ale nabroušené polo do českého ceníku dostává. A dokonce je levnější než jeho přímý konkurent z Mladé Boleslavi - nová Škoda Fabia RS. Nový Volkswagen Polo GTI startuje na ceně 491 700 Kč.

Malé GTI má stejný motor jako fabia (turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaná benzinová jedna-čtyřka s výkonem 180 koní), má i stejnou převodovku (sedmistupňový dvouspojkový automat DSG) a má dokonce modernější podvozek a je i o fous rychlejší než RSo (Polo GTI 229 km/h, Fabia RS 226) a z nuly na stovce je o 0,4 sekundy rychleji (RS 7,3, GTI 6,9), fabia má zase navíc druhý pár dveří.

Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI

Sériová výbava Pola GTI zahrnuje čtyři airbagy, klimatizaci, rádio se 4 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo ESP s asistenční funkcí pro rozjezd do kopce. Automatická klimatizace "Climatronic" a druhý pár dveří jsou v "balíčku" za 16 500 Kč.

Polo GTI poznáte na parkovišti podle originálního střešního spoileru, rozšířených prahů a hlavně sedmnáctipalcových ráfků s pneumatikami 215/40 R 17. Podvozek je o patnáct milimetrů blíž k zemi a uvnitř nechybí sportovně tvarovaná sedadla.

Pro dravější průjezdy zatáčkou je připravena funkce ESP simulující elektronickou uzávěrku diferenciálu. Jmenuje se XDS a má za úkol omezovat nedotáčivost tím, že v oblouku přibržďuje vnitřní kolo, okolo kterého pak auto razantněji zatočí.

Mini Countryman

Za podobné peníze pořídíte také stylovou novinku od Mini. Největší "minísek" všech dob měří přes čtyři metry a s pohonem všech kol se odváží i do lehkého terénu. V nabídce bude známá sestava motorů. Countryman One s atmosférickým motorem 1,6 rozjíždí 98 koní, verzi Cooper 122. Cooper S s přeplňovanou šestnáctistovkou má 184 koní. Turbodiesel stejného objemu ve variantě One D má 122 koní.

Mini CountrymanMini Countryman

Countryman bude vyjíždět z továrny jako čtyřmístný. Do kufru se vejde 350 litrů věcí, když posuvná zadní sedadla sklopíte, odvezete 1170 litrů. Podle předběžných informací bude možné countrymana objednat na přelomu července a srpna. Oficiální zahájení prodeje je naplánováno na září. Základní One Countryman vyjde na 499 980 Kč, nabroušený Mini Cooper S Countryman dostal cenovku 681 200 Kč a naftový Mini One D Countryman 546 000 korun. Naftového a nejsilnějšího benzinového countrymana budou nabízet také s pohonem všech kol ALL4 - první vyjde na 657 800 korun, "eSko" stojí 725 tisíc.

Nissan Juke

Pro výlety mimo silnici je připraven i nový nissan. Model Juke patří mezi vůbec nejmenší SUV. Je to menší brácha oblíbeného qashqaie, od kterého si vypůjčil techniku. Čtyři metry a třináct centimetrů malý juke dostane na výběr mezi dvěma benzinovými šestnáctistovkami, třetí nabídkou je naftová jedna-pětka. První je zcela nový zážehový turbomotor a přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, s výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 240 Nm. Druhý je atmosférický benziňák (117 k, 158 Nm). Vznětový motor 1,5 dCi má 110 koní a 240 Nm. Pohon všech kol dostane jen verze se silným benziňákem kombinovaným s automatickou variátorovou převodovkou M-CVT.

Nissan Juke

Novinka chce oslovit zákazníky hlavně výrazným designem. "Marketingový průzkum ukázal, že zákazníci jsou zklamáni nedostatkem originality v segmentu malých vozů, a právě originalita je to, čím chce juke oslovit," vysvětluje Nissan.

Od začátku června přijímají dealeři v Česku objednávky na první auta, která dorazí v říjnu. Ceny začínají na 369 tisících, turbodiesel je za 426 tisíc, vrcholová verze 4x4 vyjde na 596 000 korun.

Nissan Cube

I další novinka na českém trhu má ke konvenčnímu autu a nese značku Nissanu. Model Cube nyní míří, zatím v omezeném počtu, i na náš trh. Nepřehlédnutelná krabice na kolech zaujme asymetrickou karoserií. Kola jsou umístěna v rozích auta (rozvor 2 530 mm), což slibuje i při skromné délce (398 cm) velký prostor pro posádku. Dovnitř se má vejít pět cestujících. Posuvná zadní sedadla lze nastavit do tří poloh a jsou umístěna o něco výše než přední.

Nissan CubeNissan Cube

V Evropě se cube nabízí s dvojicí motorů: 1,5litrovým nafťákem s výkonem 106 koní a 1,6litrovým benziňákem (110 koní). V Česku je k mání jen verze s benzinovým motorem a pětirychlostní manuální převodovkou za 454 900 korun.

Audi R8 Spyder

Ani další novinka v českých showroomech není obyčejná. Ještě před letní dovolenou si můžete objednat otevřené superaudi. Audi R8 Spyder 5,2 V10 FSI je k mání za 4,2 milionu korun za verzi s manuální převodovkou, za automat R tronic se připlácí 177 tisíc.

Otevřená R8 je k mání jen se silnějším motorů, který pro vrcholový model Ingolstadtská automobilka nabízí. Desetiválec 5,2 litru s výkonem 386 kW vystřelí otevřený Spyder z nuly na stovku za 4,1 sekundy, na dvoustovce je 12,7 sekund po startu a maximálně uhání 317kilometrovou rychlostí.

Elektrickou plátěnou střechu, kterou si zákazník může vybrat ve třech odstínech, je možné natáhnout a stáhnout za pouhých 19 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h.

Audi R8 Spyder

Spyder od Audi obouvá na devatenáctipalcová kola pneumatiky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na přání je možné vůz vybavit pneumatikami s rozměry 305/30. Brzdy mají vpředu třmeny s osmi pístky, vzadu se čtyřmi. Příplatková výbava zahrnuje karbon-keramické brzdové kotouče za 260 tisíc.

Audi R8 Spyder je nejen supervýkonné, ale také dostatečně luxusní. Standardně je interiér vyvedený v kůži Nappa, zákazník si může vybrat z šesti barevných provedení interiéru. Sedadla mají speciální pigment, který dokáže odrážet infračervené světlo. Toto řešení dokáže sedadla udržet až o 20 stupňů Celsia chladnější.

Nechybí vyhřívání sedadel a na přáním je k dispozici handsfree se třemi mikrofony zabudovanými v obou sedadlech. Výbava zahrnuje komunikační rozhraní MMI, jehož součástí je 6,5palcový displej. Nechybí špičkový audio systém Bang & Olufsen. Na zavazadla moc místa nezbylo, v přídi je pro ně připraven prostor o objemu pouhých 100 litrů. Za příplatek je možné objednat zadní kameru pro snazší parkování. Skoro 240 tisíc můžete připlatit za přední spoiler a zadní difuzor z uhlíkových vláken, za karbonová zrcátka dalších čtyřicet tisíc. Skořepinová sportovní sedadla vyjdou na dalších 84 tisíc. Ještě o tisícovku víc stojí dvoudílná sada cestovních kufrů, jestli se dvou nevejdete, můžete si pořídit pětidílnou za 164 686 korun.

Autor:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.