Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorkáři mají po sezoně. Už se těší na novou kvůli novinkám z Milána

  13:28aktualizováno  13:28
Zraky všech fanoušků motorek se před zimním spánkem upínají k největší evropské motovýstavě, kterou je EICMA v Miláně. Své novinky tu předvedly především italské značky, ale ani zbytek světa nezůstal pozadu.

Moto Guzzi California 1400 vynikne hlavně svým obrovským motorem do V. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Aprilia Caponord 1200
Italská továrna pustila své cestovní enduro caponord na pár let k vodě, aby letos mohla přijít s úplně novou verzí tohoto stroje. Základ má ve velkém supermotu dorsoduro, ze kterého pochází motor o výkonu 128 koní i další komponenty. Na rozdíl od svého vzoru je ale podstatně cestovněji laděná, což má na svědomí především mohutná přední kapotáž v designu superbiku RSV4 a pohodlnější geometrie i posaz.

Fotogalerie

I Aprilia už sáhla po technologii elektronického podvozku, který jezdci umožňuje snadné a rychlé nastavení podle aktuálních podmínek na silnici. Na dlouhých cestách oceníte i velkou 24litrovou nádrž a boční kufry v designu stroje.

Moto Guzzi California 1400
Už během roku se objevovaly informace o novém cruiseru z italské manufaktury s orlem ve znaku. V Miláně se monstrózní stroj ukázal v celé kráse a stálo to za to.  Pohání ho zcela nový motor, podélně uložený vidlicový dvouválec. Tradičně je chlazený vzduchem a spíš než maximální výkon bude zajímavý mohutný točivý moment, který si užijete při majestátním plutí krajinou v pohodlném sedle elegantní italky.

Moto Guzzi California představil Max Biaggi, mistr světa superbiků.

Moto Guzzi California představil Max Biaggi, mistr světa superbiků.

BMW F800ST
V Miláně příjemně překvapila i značka BMW, která zde znovu předvedla svůj revoluční nový model, cestovní maxienduro R1200GS, poprvé s  novým, vodou chlazeným motorem. Ovšem na italskou půdu přivezla ještě jednu velkou novinku a ke svým špičkovým cesťákům přidala dostupnější a jezdecky méně náročný model F800ST s řadovým dvouválcem 800 ccm.

Ducati Hypermotard a Hyperstrada
Doslova díru do světa udělala před několika lety italská Ducati s modelem Hypermotard, který si zahrál i v několika filmech. Letos se dočkal druhé generace, a to hned s radikální změnou. V útrobách trubkového rámu se skrývá nový, kapalinou chlazený dvouválec s objemem 820 ccm. Ten má výkon 110 koní, což s hravou a lehkou motorkou dokáže slušně zacvičit.

Ducati Hypermotard je ve své druhé generaci mnohem ostřejší.

Ducati Hypermotard je ve své druhé generaci mnohem ostřejší.

Hypermotard dostal i cestovní sestru pod názvem Hyperstrada. Je vybavena nižším odpružením, jiným sedlem, zadním nosičem kufrů a plexištítem. Zajímavější je však podvozek, který využívá elektronické vychytávky z modelu Multistrada. Pro jezdce to znamená možnost nastavit si tlačítkem na řídítkách podvozek do několika režimů, jako je jízda se spolujezdcem, se zavazadly, sportovní jízda nebo cestování.

Quadro 4D
Ve finální podobě se v Miláně ukázal první čtyřkolový skútr Quadro, který by měl představovat to nejbezpečnější, co si do města můžete pořídit. Na finální verzi je přepracován zadní náhon s diferenciálem ukrytým v motoru, na zadní kola se síla přenáší dvěma ozubenými řemeny. Do skútru také bude osazen zcela nový, kapalinou chlazený jednoválec.

Honda: pětistovky i Goldwing F6B
Honda je ze čtveřice japonských výrobců jednoznačně nejproduktivnější a opět představila celou řadu novinek. Pro nás je patrně nejzajímavější trojice nových pětistovek, které spadají pod řidičské oprávnění A2, tedy od osmnácti let. Honda vsadila na všechny styly a nový motor zabudovala do naháče, sportovní motorky a cestovního endura.

Honda CB 500 F je moderní, lehká a levná motorka.

Honda CB 500 F je moderní, lehká a levná motorka.

 Všechny stroje pohání řadový dvouválec chlazený kapalinou. Stroje mají zajímavý design a připomínají daleko větší kubaturu. Zajímavá bude rozhodně i cena, která by z nových pětistovek měla udělat horké zboží.

Hodně lákavý je i přestavěný král silnic Goldwing, který přišel o zadní kufr s opěrkami i o vysoký plexištít a ve stylu Bagger vyrazí křižovat americké dálnice.

Vespa 946: zpátky do budoucnosti
Svůj comeback si prožila i Vespa, a to ve velkém stylu. Loňský koncept navazující na vůbec první prototyp Vespy MP6 z roku 1946 se dostal do výroby v téměř nezměněné podobě. Tohle ovšem bude luxusní retro stroj pro opravdové fajnšmekry.

Vespa 946 je designovým skvostem.

Vespa 946 je designovým skvostem.

Vespa 946 nebude tak praktická jako klasické skútry, díky unikátní sedačce jí chybí podsedlový prostor. Zato nabízí nádherný design, osvětlení LED a karosérii, která má základ z lisovaného plechu doplněného hliníkovými díly. To zajišťuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. Podvozek je rovněž věrný značce a vepředu najdeme tažnou kyvnou vidlici. Pod kapotami je nejmodernější stopětadvacítka od Piaggia s tříventilovou technikou.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ducati Monster 821
Ducati Monster 821

r.v. 2015, naj. 4 500 km
249 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.