Moto Guzzi California 1400 vynikne hlavně svým obrovským motorem do V.

Moto Guzzi California 1400 vynikne hlavně svým obrovským motorem do V. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Motorkáři mají po sezoně. Už se těší na novou kvůli novinkám z Milána

  • 13
Zraky všech fanoušků motorek se před zimním spánkem upínají k největší evropské motovýstavě, kterou je EICMA v Miláně. Své novinky tu předvedly především italské značky, ale ani zbytek světa nezůstal pozadu.

Aprilia Caponord 1200
Italská továrna pustila své cestovní enduro caponord na pár let k vodě, aby letos mohla přijít s úplně novou verzí tohoto stroje. Základ má ve velkém supermotu dorsoduro, ze kterého pochází motor o výkonu 128 koní i další komponenty. Na rozdíl od svého vzoru je ale podstatně cestovněji laděná, což má na svědomí především mohutná přední kapotáž v designu superbiku RSV4 a pohodlnější geometrie i posaz.

I Aprilia už sáhla po technologii elektronického podvozku, který jezdci umožňuje snadné a rychlé nastavení podle aktuálních podmínek na silnici. Na dlouhých cestách oceníte i velkou 24litrovou nádrž a boční kufry v designu stroje.

Moto Guzzi California 1400
Už během roku se objevovaly informace o novém cruiseru z italské manufaktury s orlem ve znaku. V Miláně se monstrózní stroj ukázal v celé kráse a stálo to za to.  Pohání ho zcela nový motor, podélně uložený vidlicový dvouválec. Tradičně je chlazený vzduchem a spíš než maximální výkon bude zajímavý mohutný točivý moment, který si užijete při majestátním plutí krajinou v pohodlném sedle elegantní italky.

Moto Guzzi California představil Max Biaggi, mistr světa superbiků.

BMW F800ST
V Miláně příjemně překvapila i značka BMW, která zde znovu předvedla svůj revoluční nový model, cestovní maxienduro R1200GS, poprvé s  novým, vodou chlazeným motorem. Ovšem na italskou půdu přivezla ještě jednu velkou novinku a ke svým špičkovým cesťákům přidala dostupnější a jezdecky méně náročný model F800ST s řadovým dvouválcem 800 ccm.

Ducati Hypermotard a Hyperstrada
Doslova díru do světa udělala před několika lety italská Ducati s modelem Hypermotard, který si zahrál i v několika filmech. Letos se dočkal druhé generace, a to hned s radikální změnou. V útrobách trubkového rámu se skrývá nový, kapalinou chlazený dvouválec s objemem 820 ccm. Ten má výkon 110 koní, což s hravou a lehkou motorkou dokáže slušně zacvičit.

Ducati Hypermotard je ve své druhé generaci mnohem ostřejší.

Hypermotard dostal i cestovní sestru pod názvem Hyperstrada. Je vybavena nižším odpružením, jiným sedlem, zadním nosičem kufrů a plexištítem. Zajímavější je však podvozek, který využívá elektronické vychytávky z modelu Multistrada. Pro jezdce to znamená možnost nastavit si tlačítkem na řídítkách podvozek do několika režimů, jako je jízda se spolujezdcem, se zavazadly, sportovní jízda nebo cestování.

Quadro 4D
Ve finální podobě se v Miláně ukázal první čtyřkolový skútr Quadro, který by měl představovat to nejbezpečnější, co si do města můžete pořídit. Na finální verzi je přepracován zadní náhon s diferenciálem ukrytým v motoru, na zadní kola se síla přenáší dvěma ozubenými řemeny. Do skútru také bude osazen zcela nový, kapalinou chlazený jednoválec.

Honda: pětistovky i Goldwing F6B
Honda je ze čtveřice japonských výrobců jednoznačně nejproduktivnější a opět představila celou řadu novinek. Pro nás je patrně nejzajímavější trojice nových pětistovek, které spadají pod řidičské oprávnění A2, tedy od osmnácti let. Honda vsadila na všechny styly a nový motor zabudovala do naháče, sportovní motorky a cestovního endura.

Honda CB 500 F je moderní, lehká a levná motorka.

 Všechny stroje pohání řadový dvouválec chlazený kapalinou. Stroje mají zajímavý design a připomínají daleko větší kubaturu. Zajímavá bude rozhodně i cena, která by z nových pětistovek měla udělat horké zboží.

Hodně lákavý je i přestavěný král silnic Goldwing, který přišel o zadní kufr s opěrkami i o vysoký plexištít a ve stylu Bagger vyrazí křižovat americké dálnice.

Vespa 946: zpátky do budoucnosti
Svůj comeback si prožila i Vespa, a to ve velkém stylu. Loňský koncept navazující na vůbec první prototyp Vespy MP6 z roku 1946 se dostal do výroby v téměř nezměněné podobě. Tohle ovšem bude luxusní retro stroj pro opravdové fajnšmekry.

Vespa 946 je designovým skvostem.

Vespa 946 nebude tak praktická jako klasické skútry, díky unikátní sedačce jí chybí podsedlový prostor. Zato nabízí nádherný design, osvětlení LED a karosérii, která má základ z lisovaného plechu doplněného hliníkovými díly. To zajišťuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. Podvozek je rovněž věrný značce a vepředu najdeme tažnou kyvnou vidlici. Pod kapotami je nejmodernější stopětadvacítka od Piaggia s tříventilovou technikou.