Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky z Frankfurtu: Honda Civic zůstává mezi mimozemšťany

aktualizováno 
Zdálky vypadá devátá generace civicu jako ta končící osmá. Zblízka ale překvapí zvýraznění netradičních křivek, které rozhodně nejsou tuctové. Civic tak i nadále vypadá jako auto ze sci-fi filmu, očekávané uhlazení linií se rozhodně nekoná.

Honda Civic | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Frankfurtský autosalon si zvolila Honda pro představení svého stěžejního evropského model Civic v nejnovějším vydání. Už devátá generace civicu od roku 1972, kdy takto pojmenovaný model automobilka poprvé představila, se drží linií předchozí generace. Už ta při představení vzbudila hodně emocí, velmi futuristický design se ale časem okoukal a očekávalo se, že v další generaci vsadí Honda na méně vyzývavé linie.

Jenže všechno je jinak a nový civic je ještě zvláštnější než ten předchozí. Doktor Blažej, nejznámější civikář široko daleko, se opět nestačí divit.

Honda Civic

Zachována byla výrazně zakulacená karoserie, u které přední kapota plynule navazuje na kabinu, a celek tak vypadá jako jednoprostorová karoserie. Ještě výraznější je dynamický profil auta, boční linky karoserie ubíhají směrem vzad výrazně vzhůru a naopak přední maska je opticky velmi nízko. Zachováno zůstalo rozdělené zadní okno se spojlerem uprostřed obou částí.

U předních i zadních světel už Honda upustila od jejich optického propojení přes celou šířku auta. Přední světla se ještě víc protáhla do boků karoserie, končí nyní až nad třetinou podběhu předního kola. Přední maska je kontrastně černá a míří až doprostřed nárazníku. Díky tomu vypadá předek auta nižší a dynamičtější.

Na zádi se světla přestěhovala výš až na úroveň spojleru, kterým navíc prochází tenká linie světel. Oproti současné generaci ale má novinka zadní světla výrazněji tvarovaná a jasně oddělená. Ostřejší rysy mají i boční okna, nárazníky a boční práh.

Honda Civic

Velmi výrazné jsou lemy blatníků, které tvoří vpředu i vzadu dva mohutné oblouky. Ty zasahují až do dveří, kde se jakoby sbíhají. Výrazněji je tento designérský prvek patrný na tmavém laku karoserie než na fotografiích bílého civicu. Při pohledu zpředu je tvar auta konvenční, ale zadní pohled odhalí další zajímavé linie, které designéři na karoserii novinky dostali. Karoserie je v bocích jakoby prohnutá, za což mohou mohutné zadní lemy blatníků v kontrastu s užším položením zadních svítilen.

Celkově je přední část hodně ostře řezaná, naopak zadek je rozhodně oblejší. Na první pohled to působí poněkud nevyrovnaně a ve skutečnosti vypadá zase úplně jinak než na fotografiích. Což ostatně platí i o dosluhující osmé generaci.

Interiér se od současné generace příliš neodchýlil, opět výrazně odděluje pracoviště řidiče od zbytku kabiny. Hlavní přístrojový štít je analogový, doplněný mohutnou horní kapličkou s doplňkovými displeji. U vyšších výbav pak přibude ještě velký displej multimediálního systému s navigací. Dobrou zprávou je, že si interiér zachoval vysokou míru flexibility. Zadní sedadla lze různě sklápět a podlaha je téměř rovná. Podle výrobce si posádka oproti současnému modelu polepší, bude mít víc místa a potěší ji lepší materiály.

Honda Civic

 

Úpravami prošel i podvozek, ale prostorově úsporné řešení zadní nápravy s vlečnými rameny s torzní příčkou zachoval. Pod kapotou by měla zůstat tradiční paleta motorů: benzinové 1,4 a 1,8 litru a jeden diesel. Ten z objemu 2,2 litru získal navíc 10 koní (110 kW), ale snížil emise a spotřebu. Všechny tři motory budou spřaženy s šestistupňovým manuálem, silnější benzinový agregát bude k mání i s pětistupňovým automatem.

Nová Honda Civic se začne prodávat na jaře příštího roku a lze očekávat, že ceny budou kopírovat současnou generaci. Základní model by tak měl na našem trhu stát pod 400 000 korun. Nutno podotknout, že modely Hondy patří ve své třídě vždy mezi dražší zboží, což vynahrazují bohatší základní výbavou.  

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.