Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Noviny jsou výsledkem dialogu

aktualizováno 
O s t r a v a -
Asi jen o Štědrém dnu se může stát, že v ostravské redakci MF DNES není ani noha. Aktuální zpravodajství chystané ze dne na den si totiž žádá, aby se soukolí redakčního týmu nezastavilo ani o sobotách a nedělích, aby pracovalo od rána do večera, a když je třeba, tak i dlouho do noci. Jak vlastně vznikají noviny v Puchmajerově ulici, kde redakce sídlí? Ať je to zpráva o několika řádcích či hlavní článek na titulní straně, v novinářském slangu zvaný otvírák, všemu předcházejí podrobné diskuse. Protagonisty těchto rozhovorů jsou samotní reportéři, kteří své náměty a nápady konzultují s lidmi v pozici editorů. Ti jsou zodpovědní za konečnou podobu článků, fotografií i celých stran. Posláním editorů však není okleštit či dokonce cenzurovat informace, které reportéři přinesou z terénu, ale naopak. Editor spolu s reportérem musí dát informacím ucelenou podobu a přehlednou formu tak, aby byl pro čtenáře článek srozumitelný a přinášel mu informace z toho nejširšího okruhu zdrojů, který si téma článku vyžaduje. Nezřídka se stává, že se editor s reportérem v takové diskusi neshodnou. Jen ve zcela výjimečných případech (časová tíseň daná blížící se uzávěrkou vydání), však editor rozhodne o konečné podobě článku proti vůli reportéra. Většinou hledají řešení tak dlouho, dokud se neshodnou na výsledku. Ten je potom jejich společným dílem a tak ho nabízejí čtenářům.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.