Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novozélandská formule pro dva: Hulme CanAm za 15 milionů

aktualizováno 
Nový Zéland není produkci automobilů země zaslíbená. I na druhé straně zeměkoule ale vznikají auta, která dokáží vzbudit emoce. Jako třeba unikátní dvoumístná formule Hulme CanAm.

Hulme CanAm | foto: NZ Autocar

Novozélandský supersport dostal jméno po Denny Hulmovi, novozélandské automobilové legendě. Hulme byl totiž mistr světa formule 1 z roku 1967 a vítěz šampionátu CanAm z roku následujícího.

Vývoj novozélandského supersportu lze tedy prát jako poctu legendárnímu závodníkovi, který zemřel v roce 1992 na infarkt během závodu za volantem BMW M3.

Hulme CanAm svoji konstrukcí odkazuje na vozy formule 1. Kola jsou uchycena mimo karoserii a nechybí přední a zadní přítlačné křídlo. Konstrukce novozélandské civilní formule je obdobná jako v případě neméně unikátního supersportu Caparo T1.

Hulme CanAm

Hulme CanAm dokáže svést vedle řidiče i jednoho pasažéra, který sedí po jeho boku. Osádka však musí slevit z nároků na luxus, vše bylo podřízeno nízké hmotnosti a jízdním zážitkům. Navíc lze sundat střechu a vychutnat si tak jízdu jako ve formuli 1. Místo čelního skla pak má vůz pouze malou clonu.

Podvozek je vyroben z uhlíkových vláken, což zaručuje nízkou hmotnost, která je podle tvůrců pod 1 000 kilogramů. Na konstrukci se podílel specialista na kompozity Wayne Smith, jehož doménou byl výroba rychlostních jachet.

Původně byl supersport, ještě pod označením F1, osazen vidlicovým osmiválcem z BMW M5. Nyní je použit sedmilitrový V8 motor z Chevroletu Corvette Z06. Motor podává maximální výkon 441 kW a točivý moment 600 Nm.

Hulme CanAm má poháněná zadní kola přes šestistupňovou převodovku. Unikátní supersport se může pochlubit bleskovým zrychlením z nuly na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost by měla dosahovat až 315 kilometrů za hodinu.

Hulme CanAm

V příštím roce by se měla rozjet malosériová výroba čítající omezený počet vozů. Cena se bude pohybovat okolo 700 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 15 milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.