Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový bič na řidiče. Automatické měření hloubky dezénu pneumatiky

aktualizováno 
Britská policie uvažuje o tom, že by na vybraných místech instalovala automatické měřiče hloubky dezénu pneumatiky. Řidičům, kteří by jezdili na nevyhovujících pneumatikách, by hrozila okamžitá pokuta.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Britská policie o zavedení automatických detektorů hloubky dezénu uvažuje jako o dalším možném preventivním opatření. Systém by prý měl řidiče upozorňovat na to, že jejich pneumatiky jsou příliš sjeté a tím je donutit k jejich výměně.

Kritici systému se ale obávají, že bude využíván k dalším perzekucím řidičů. Měřicí systém totiž stojí v přepočtu asi jeden a půl milionu korun na jedno měřicí místo a skeptici se domnívají, že tyto náklady si nechá britská policie zaplatit z kapes řidičů. Hříšníka, kterého by systém odhalil, by totiž o pár set metrů dále zastavili policisté a vystavili mu pokutu.

Ať už bude systém v Británii fungovat jakkoli, je jisté, že systém automatického měření dezénu by mohl být dalším příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu. Tedy především pokud bude fungovat opravdu spíše v preventivním režimu.

Systém automatické detekce hloubky dezénu vyrábí například německá společnost ProContour a nedávno jej představila také firma Apollo Vredestein. Speciální detektory jsou zabudovány ve vozovce a skenují otisk pneumatiky vozu, který přes ně přejede.

Společnost ProContour nabízí tento systém především autoservisům a pneuservisům. Jejich provozovatelům nabízí možnost poznat prostřednictvím systému nejen ihned při vjezdu stav pneumatik zákazníkova vozu, ale také odhalit řadu dalších technických problémů.

Technologie 3D skenování dezénu pneumatiky totiž dovede odhalit různé nerovnoměrnosti v jejím opotřebení. Tyto nerovnoměrnosti jsou způsobeny chybně nastavenou geometrií nebo jinými závadami na podvozku. A zkušený technik dovede podle typu opotřebení ihned určit původ problému.

Automatické měření stavu pneumatiky tak umožňuje mechanikovi závadu odhalit prakticky ještě před tím, než zákazník zaparkuje svůj vůz u dílny.

Společnost ProContour ale slibuje, že její systém H3-D toho bude v budoucnu umět ještě víc. Hlavní novinkou by měla být schopnost měřit podle otisku i aktuální tlak v pneumatice. Systém by mohl být používán například na benzinových pumpách, kde by přijíždějící řidiči byli automaticky upozorňováni na podhuštěné pneumatiky.

Stačí jedno euro

"Hodně řidičů v zimě jezdí na opotřebovaných zimních pneumatikách," říká tiskový mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.

Podle odborníků z mnichovského Technologického centra pojišťovny stačí obyčejná jednoeurová mince, kterou vložíte mezi lamely na pneumatikách. "Pokud bude její zlatý okraj vidět, pak hloubka vzorku nesplňuje předepsané minimum – 4 milimetry," radí Bálek.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.