Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C3 má stejně velký kufr jako Škoda Fabia

aktualizováno 
Současná generace jednoho z nejúspěšnějších malých aut končí, nový Citroën C3 bude představen na podzim. V Česku se zřejmě začne prodávat až začátkem příštího roku.

Nový Citröen C3 | foto: Citröen

Současný Citroën C3 byl v minulém roce osmým nejúspěšnějším autem v kategorii malých vozů v Česku, když si ho koupilo přes dva tisíce motoristů. Nástupce má tedy na co navazovat. Bojovat bude především designem, jemuž vévodí obrovité čelní sklo, které zároveň tvoří část střechy.

Cestující vpředu tak nad sebou nemají plechovou střechu, ale prosklenou plochu. Takto řešené čelní sklo se nabízí už v modelu C4 Picasso. Přehřívání interiéru při slunečných dnech zabraňuje zabarvení horní části skla, které se s blížícím se přechodem do klasické střechy stává čím dál tmavší. Jestli to bude stačit i pro auta bez klimatizace, teprve uvidíme.

Nový Citröen C3

Nový model tradičně narostl

I když už se objevují výjimky, nové generace aut bývají větší než jejich předchůdce. To samé platí i o novém Citroënu C3. Na dálku narostl o devět centimetrů. Pořád se ale s celkovou délkou 394 centimetrů vejde do zlomové velikosti čtyř metrů. "Cétrojka" je i o čtyři centimetry širší. I přes větší délku a šířku vozu se ale zmenšil zavazadlový prostor. Původní objem 305 litrů se smrskl na rovných 300. Tedy tolik, kolik má konkurenční Škoda Fabia.

Šestistupňová převodovka a systém Stop and Start

Základním motorem bude pravděpodobně agregát o objemu 1,4 litru s výkonem 55 a 70 kilowattů. Základním dieselem bude motor 1.6 HDi s výkonem 66 kilowattů. V roce 2011 mají být představeny nové benzinové i naftové motory, které nabídnou větší úsporu paliva a budou vypouštět i méně škodlivin.

K tomu jim bude kromě šestistupňové převodovky pomáhat i systém Stop and Start, kdy se motor při zastavení například na křižovatce sám vypne a ve chvíli, kdy řidič před rozjetím sešlápne spojkový pedál, sám znovu naskočí.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Škoda Octavia 1,4 TSI CNG / 81 kW G-TEC
Škoda Octavia 1,4 TSI CNG / 81 kW G-TEC

r.v. 2014, naj. 150 535 km, CNG + benzín
299 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.