Nový Citröen C3

Nový Citröen C3 | foto: Citröen

Nový Citroën C3 má stejně velký kufr jako Škoda Fabia

  • 92
Současná generace jednoho z nejúspěšnějších malých aut končí, nový Citroën C3 bude představen na podzim. V Česku se zřejmě začne prodávat až začátkem příštího roku.

Současný Citroën C3 byl v minulém roce osmým nejúspěšnějším autem v kategorii malých vozů v Česku, když si ho koupilo přes dva tisíce motoristů. Nástupce má tedy na co navazovat. Bojovat bude především designem, jemuž vévodí obrovité čelní sklo, které zároveň tvoří část střechy.

Cestující vpředu tak nad sebou nemají plechovou střechu, ale prosklenou plochu. Takto řešené čelní sklo se nabízí už v modelu C4 Picasso. Přehřívání interiéru při slunečných dnech zabraňuje zabarvení horní části skla, které se s blížícím se přechodem do klasické střechy stává čím dál tmavší. Jestli to bude stačit i pro auta bez klimatizace, teprve uvidíme.

Nový Citröen C3

Nový model tradičně narostl

I když už se objevují výjimky, nové generace aut bývají větší než jejich předchůdce. To samé platí i o novém Citroënu C3. Na dálku narostl o devět centimetrů. Pořád se ale s celkovou délkou 394 centimetrů vejde do zlomové velikosti čtyř metrů. "Cétrojka" je i o čtyři centimetry širší. I přes větší délku a šířku vozu se ale zmenšil zavazadlový prostor. Původní objem 305 litrů se smrskl na rovných 300. Tedy tolik, kolik má konkurenční Škoda Fabia.

Šestistupňová převodovka a systém Stop and Start

Základním motorem bude pravděpodobně agregát o objemu 1,4 litru s výkonem 55 a 70 kilowattů. Základním dieselem bude motor 1.6 HDi s výkonem 66 kilowattů. V roce 2011 mají být představeny nové benzinové i naftové motory, které nabídnou větší úsporu paliva a budou vypouštět i méně škodlivin.

K tomu jim bude kromě šestistupňové převodovky pomáhat i systém Stop and Start, kdy se motor při zastavení například na křižovatce sám vypne a ve chvíli, kdy řidič před rozjetím sešlápne spojkový pedál, sám znovu naskočí.