Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hranaté vejce: nový Citroën C4 Picasso se představuje

  14:26aktualizováno  14:26
Do Ženevy dorazí nová generace rodinného MPV zatím jako koncept. Premiéru sériové verze nového Citroënu C4 Picasso můžeme čekat v druhé půlce letoška.

Citroën Technospace Concept | foto: Citroën

Designéři mají na konceptu jménem Technospace ukázat nový směr, kterým se možná vydají při malování nových citroënů. Nové picasso tak podle všeho dostane trochu ostřejší tvary, než je u moderních citroënů zvykem. Vajíčkovitou siluetu, kterou zavedla už první generace, ale zachovalo. Díky použití LED světel se přední lampy trochu zmenšily.

Citroën Technospace Concept

Odvážně tvarovaný prototyp má na délku 443 centimetrů, šířka je 1,83 metru a výška 1,61 m.

Fotogalerie

Technospace Concept stojí na nové modulární platformě koncernu PSA (Efficient Modular Platform 2 - EMP2). Tu kromě kompaktních modelů Citroënu dostanou také peugeoty a opely díky nedávno domluvenému partnerství.

Zatím to není oficiální, ale koncept podle všeho dorazí s pomocí nafty a elektronů, které spotřebovává hybridní soustrojí elektromotoru a nafťáku Hybrid4.

Přístrojovce konceptu vévodí dvanáctipalcový dotykový displej multimediálního rozhraní. Citroën slibuje spoustu místa pro posádku a 537litrový kufr.

3 miliony

Začalo to v roce 1999 Xsarou Picasso, tu pak nahradil Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso a později doplnil menší C3 Picasso. Celkem se picassích MPV do dneška prodaly tři miliony.





Nejčtenější

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.