Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C5 oficiálně: další fotky

  9:20aktualizováno  19. října 15:50
Na internet pronikly oficiální fotky nového Citroënu C5. VW Passat, novému mondeu, Peugeotu 407 a dalším přibývá nový vážný konkurent. Na silnici vyrazí v příštím roce.

Citroën C5 | foto: Citroën

Designéři francouzské automobilky dnes malují pravděpodobně nejkrásnější auta na Zemi a "cé-pětka" jim už podle obrázků rozhodně ostudu dělat nebude. Najdeme na ní něco z ladné a aristokratické C6, něco z malé C4, nechybí ani špetka inspirace snovými studiemi, podobu přídě odhalil ve Frankfurtu kabriolet C-Airscape.

Podle prvních fotek bude pracoviště řidiče připomínat tak trochu kokpit transgalaktické lodě. Snaha konstruktérů nacpat na volant co nejvíc tlačítek a ovladačů pravděpodobně v C5 dosáhla svého vrcholu.

Nový Citroën C5 se opět představí ve verzích sedan i kombi, jeho nejbližším konkurentem je nedávno představený nový Renault Laguna.

Do prodeje by měl nový velký citroën dorazit v průběhu jara 2008. V základní výbavě by mělo být sedm airbagů a obligátní hromada elektronických "udělátek", jako je ochrana před neúmyslným vyjetím z pruhu nebo pomocníci pro brzdění a ovládání stability.

Magazín Quattroruote uvádí, že bude na výběr ze dvou systémů podvozku: obyčejného a hydropneumatického.

V nabídce bude sedm motorů, tři z nich budou pít benzin: 1,8 s výkonem 127 koní, 143koňový dvoulitr a třílitrový šestiválec s výkonem 215 koní.

Turbodiesely budou začínat na objemu 1,6 litru (110 koní), více výkonu poskytne dvoulitr (136 koní), 2,2litr přeplňovaný dvěma turbodmychadly nabídne 170 koní a šestiválcový 2,7 litr 204 koní.

Citroën C5 v číslech

délka 4,78 m
šířka 1,86 m
výška 1,45 m
rozvor: 2,82 m

C5 break: 
délka: 4,83 m
výška: 1,48 m  

benzinové motory
* 1.8i 16v, 127 k (92 kW)
* 2.0i 16v, 143 k  (103 kW)
* 3.0i V6, 215 k (155 kW)
naftové motory standardně vybavené filtrem pevných částic

* 1.6 HDi 110 k (80 kW)
* 2.0 HDi 138 k (100 kW)
* 2.2 HDi 173 k (125 kW)
* 2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.