Designéři francouzské automobilky dnes malují pravděpodobně nejkrásnější auta na Zemi a "cé-pětka" jim už podle obrázků rozhodně ostudu dělat nebude. Najdeme na ní něco z ladné a aristokratické C6, něco z malé C4, nechybí ani špetka inspirace snovými studiemi, podobu přídě odhalil ve Frankfurtu kabriolet C-Airscape.
Podle prvních fotek bude pracoviště řidiče připomínat tak trochu kokpit transgalaktické lodě. Snaha konstruktérů nacpat na volant co nejvíc tlačítek a ovladačů pravděpodobně v C5 dosáhla svého vrcholu.
Nový Citroën C5 se opět představí ve verzích sedan i kombi, jeho nejbližším konkurentem je nedávno představený nový Renault Laguna.
Do prodeje by měl nový velký citroën dorazit v průběhu jara 2008. V základní výbavě by mělo být sedm airbagů a obligátní hromada elektronických "udělátek", jako je ochrana před neúmyslným vyjetím z pruhu nebo pomocníci pro brzdění a ovládání stability.
Magazín Quattroruote uvádí, že bude na výběr ze dvou systémů podvozku: obyčejného a hydropneumatického.
V nabídce bude sedm motorů, tři z nich budou pít benzin: 1,8 s výkonem 127 koní, 143koňový dvoulitr a třílitrový šestiválec s výkonem 215 koní.
Turbodiesely budou začínat na objemu 1,6 litru (110 koní), více výkonu poskytne dvoulitr (136 koní), 2,2litr přeplňovaný dvěma turbodmychadly nabídne 170 koní a šestiválcový 2,7 litr 204 koní.
Citroën C5 v číslech |
délka 4,78 m C5 break: |
benzinové motory |
* 1.8i 16v, 127 k (92 kW) * 2.0i 16v, 143 k (103 kW) * 3.0i V6, 215 k (155 kW) |
naftové motory standardně vybavené filtrem pevných částic |
* 1.6 HDi 110 k (80 kW) |