Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský turista: přerostlá pětistovka má 4x4 a devítistupňový automat

  12:26aktualizováno  12:26
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Je to "džíp" od Fiatu. Bez přehánění, technický základ je v letošní novince amerického Jeepu jménem Renegade. Italský Fiat 500X může mít pohon předních nebo všech kol, a taky devítistupňový automat. Konkurovat bude třeba i Škodě Yeti.

Může se hodit

Je značka Fiat tou vaší a hledáte nový vůz? Najděte si ho na Automodul.cz.

Fiat rozvíjí celou řadu modelů pojmenovaných 500, ty těží ze slávy ikonické pětistovky. Jenže už je to trochu ohraná písnička, roztomile zakulacené tvary a světla sedí k městskému mrňousovi, jak to ale bude slušet velkému autu v terénu, je otázka. Už by to chtělo vymyslet něco nového.

Každopádně to 500x sluší víc než velkoprostorové 500L. Novinka totiž trochu připomíná přerostlou původní pětistovku asi tak trojnásobně.

Fiat 500X

Podobu 500X se podařilo Fiatu utajit do posledních chvil před autosalonem. Italská novinka, která se bude vyrábět ve fabrice v Melfi, je dlouhá 425 centimetrů, vysoká 161 a široká 180 cm. Kufr je 350litrový.

Fotogalerie

K mání má být "městská" a "terénní" verze. Ta druhá by se mohla snad jmenovat 500X Cross, kvůli jinak tvarovaným nárazníkům má být o něco delší a se sportovněji vyhlížejícím interiérem. 

K mání budou verze s pohonem přední nápravy i "čtyřkolka", pro první, mechanicky jednodušší provedení, bude k mání i funkce Traction+, která má zvýšit prostupnost předokolky nezpevněnými cestami.

Prodej odstartuje s nabídkou třech motorů. Základním benziňákem bude 1,4 Multiair s výkonem 140 koní (předokolka s šestistupňovým manuálem), k tomu dva diesely - 160koňová 1,6 (předokolka) a 140koňový dvoulitr. Ten dostane pohon všech kol a jako první fiat devítistupňový automat.

Fiat 500X

 

Fiat uvede 500X na víc než sto trhů světa, na některé se dostane třeba ještě benzinový motor 1.6 E-torQ s výkonem 110 koní s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem. Dále pak  benzinové 1.4 Multiair s výkonem 170 k a také 184koňový Tigershark 2,4, oba motory s pohonem všech kol a automatem.

Nafťáky má doplnit 1.3 Multijet (95 k) a plánuje se i dvoulitr s manuálem. Pracuje se také na předokolce 1.4 Multiair s šestistupňovým dvouspojkovým automatem.

Pohon všech kol je provedený mezinápravovou spojkou, která pošle sílu na zadní kola v případě potřeby. Řidič dostane možnost volit různé jízdní režimy včetně permanentního 4x4 pro jízdu v terénu. Zajímavostí je provedení obou náprav zavěšením typu McPherson.

V nabídce má být na výběr 12 barev laků, sedm provedení interiéru nebo šestnácti až osmnáctipalcová kola v osmi různých designech.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.