Fiat Punto

Fiat Punto | foto: http://img307.imageshack.us/img307/3741/42so.jpg

Nový Fiat Punto nachytán v nedbalkách! Teď se čeká na šestnáctku

  • 26
Nový Fiat Punto je napjatě očekáván nejen na Apeninském poloostrově. Automobiloví paparazziové jej odchytili v plné nahotě, teď už jen zbývá vyčkat do frankfurtského autosalonu, kdy budou prozrazeny i technické podrobnosti. V kuchyni Fiatu se na příští rok připravuje také SUVčko jménem Sedici.

Léto rozhodně není v automobilových kruzích obdobím vhodným k lenošení.

Namísto povalování pod slunečníkem odlaďují inženýři v laboratořích bez oken čtyřkolovým novinkám poslední detaily před slavnostním odhalením na podzimním autosalonu.

Ten letošní poctí svou návštěvou Frankfurt nad Mohanem.

Občas vyrazí chystaná novinka na projížďku nebo na focení. To je pak zle, nezbedné objektivy fotografů číhají za každým rohem a fotky utajované automobilové celebrity jsou na světě.

Neubránila se ani nejnovější třetí generace Fiatu  Punto.

Temně červené punto si vyrazilo na vyjížďku bez jediného náznaku maskování, asi chtělo před nadcházející sezonou pořádně provětrat nový kabátek od Giugiara.

Auto na první pohled zmohutnělo, ostře řezané rysy stávající generace nahradily mohutné obliny nesoucí se v duchu letošní ženevské novinky Fiatu - cromy.

Oblý předek, malé usměvavé oči světel a nikterak velká, ale přesto výrazná mřížka chladiče s velkým logem Fabbrica Italiana Automobili Torino. Tak trochu připomíná Maserati, nemyslíte?

Třídveřové nafocené provedení dynamikou rozhodně nešetří, mohutný poslední sloupek, hostící "po puntovsku" umístěná zadní světla, to vše přidává karoserii auta na důrazu a síle.

Mimochodem, nebyla to právě první generace Fiatu Punto, která v roce 1993 přišla se zadními světly vertikálně umístěnými v zadních sloupcích auta? Vzpomenete si na jiné, ještě starší auto s takto umístěnými světly? Pište do diskuze pod článkem.

Strmě klesající spodní hrana bočních oken dělá z nového punta na pohled pekelně rychlé a nabroušené auto.

Na zádi minimalistických tvarů neruší madlo dveří, světla apod. V pravém dolním rohu zadních dveří trůní nové logo punta  - to jediné, co Fiat o nové generaci vozu oficiálně zveřejnil.

O parametrech nového punta se prozatím můžeme pouze dohadovat. Délka by měla být něco málo pod čtyři metry.

Italský automobilový server Infomotori mluví o nabídce sedmi motorů v ceníku punta. Nejslabší benzinová osmiventilová dvanáctistovka nabídne 65 koní (48 kW). Následovat budou dvě čtrnáctistovky o výkonech 80 a 95 koní (59 a 70 kW). Na vrcholu pak bude stát osmnáctistovka se 133 koňskými silami (98 kW).

POZOR! Další fotografie

Chystá se samozřejmě i pětidveřové punto

Dieselové agregáty, využívající technologii Multijet, začnou na třinácti stech kubických centimetrech objemu (90 koní = 66 kW), o stupeň výš bude 120 koňová devatenáctistovka (88 kW). Infomotori přidává ještě dieselový motor, který se vklíní mezi dva výše jmenované, o objemu 1,6 litru.

Fiat chystá šestnáctku pro olympiádu

Turínská automobilka chystá svého zástupce i do třídy aut pro volný čas, která se cestou necestou škrábou všemi čtyřmi.

Auto kategorie SUV s pohonem 4x4 se podle italského automagazínu Quattroruote bude jmenovat Sedici, v překladu šestnáct. Těm, kterým stačí hrát terénní "drsňáky" jen naoko, poslouží i verze s pohonem předních kol.

 4x4 = sedici (šestnáct)

Italové na projektu spolupracují s japonskou automobilkou Suzuki. Nepotvrzené informace říkají, že by se auto mělo stát oficiálním vozem Turínské zimní olympiády. Což by znamenalo, že s přípravou šestnáctky Italové právě finišují.

Italsko-japonské SUVčko by mělo vyjíždět z maďarské fabriky Suzuki pod značkami Fiat i Suzuki.

O mechanickou stránku projektu (podvozek, pohon 4x4) se postarají Japonci, motory pak mají na starosti technici italské automobilky.

Fiat Sedici bude dlouhý čtyři metry a deset centimetrů. Světlá výška bude záviset na tom, zvolí-li zákazník verzi s pohonem všech kol, nebo se spokojí pouze s pohonem těch vpředu.

Auto postavené na prodloužené platformě Suzuki Swift dostane motory 1,5 a 1,6 litru s výkony 99 a 107 koní (73 a 79 kW). Příznivci dieselu sáhnou po 1,9 litrovém agregátu s výkonem 120 koní (88 kW).

VÍCE FOTOGRAFIÍ ZDE

Zdroj: Quattroruote

,