Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Focus: oficiální informace a fotografie

  23:40aktualizováno  23:40
Ford Focus byl představen v roce 1998, kdy nahradil oblíbený, avšak již zastaralý model Escort. Nyní, po šesti letech přijíždí zbrusu nový Focus druhé generace, aby vystřídal svého úspěšného předchůdce. Přinášíme oficiální informace a fotografie vozu, který bude patřit k hlavním lákadlům zářijového pařížského autosalonu.

Nový focus sdílí společné komponenty s vozy Focus C-Max, Mazda 3, Volvo V40 a V50. Na trhu se objeví ve tří a pětidveřovém provedení i ve verzi kombi. Čtyřdveřová varianta bude uvedena později v průběhu roku 2005.

Oproti předchozí generaci má nový focus delší rozvor o 25 mm a širší rozchod kol o 40 mm. Karoserie vozu narostla do délky i do šířky a má i vyšší torzní tuhost o osm procent. Výborné jízdní vlastnosti původního focusu má na svědomí především propracovaná zadní náprava Control Blade. Ta byla modernizována a po modelu focus c-max se dostane i do ostatních vozů této modelové řady.

Exteriér a interiér

Hlasové ovládání - audiosystém, telefon, navigační systém, ale i klimatizaci bude možné ovládat hlasovými pokyny.
Kombi s DVD - DVD přehrávač a u stropu namontovaný displej umožní pasažérům na zadních sedadlech modelů kombi sledovat filmy, poslouchat hudbu, nebo hrát počítačové hry.
Nový, uhlazenější design focusu nezapře svůj původ v automobilu první generace. Boční silueta vozu zůstala zachována, ale čelní i zadní sklo má větší sklon. Nový model dostal taktéž charakteristická koncová světla.

Interiér auta je zcela nový a podobnost s předchozí generací bychom zde hledali marně. Především je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu. Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV. Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu. Například modrá barva charakterizuje interiér modelů Sport a Titanium. Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely. Zákazníci si budou moci vybrat z pěti úrovní výbavy – Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.

vnější rozměry (mm) hatchback kombi
délka

4342

4473

šířka (včetně zrcátek)

1991

1991

výška

1447

1447

rozvor

2640

2640

převis karoserie vpředu

871

871

převis karoserie vzadu

833

963

Zavazadlový prostor hatchbacku nabídne v základním uspořádání objem 385 litrů, zatímco kombi poskytne 475 litrů (měřeno po kryt zavazadelníku). Sklopením zadních sedadel tyto hodnoty narostou v případě hatchbacku na 1245 litrů a u kombi na 1525 litrů (měřeno po střechu).

Pohonné jednotky
Pod kapotou nového focusu se poprvé objeví nový motor Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní. Tento agregát disponuje systémem variabilního časování ventilů, díky čemuž dosahuje vyššího točivého momentu. Spotřeba je však nižší až o pět procent. V nabídce najdeme také šestnáctiventilové motory o objemech 1,4 (80 k), 1,6 (100 k) a 2 litry (145 k). Milovníci nafty se mohou těšit na pohonné jednotky známé z modelu focus c-max - šestnáctistovka nabídne výkon 110 koní, dvoulitr 136 koní. S ohledem na ekologii jsou pro oba vznětové agregáty k dispozici filtry pevných částic.

Turbodiesel o objemu 1,6 litru bude nabízen i se samočinnou převodovkou Durashift CVT s plynule měnitelným převodem. Ta může pracovat buďto v samočinném režimu, nebo jako „manuální“ sedmistupňová převodovka. Dále budou k dispozici pěti a šestistupňové manuální převodovky a čtyřstupňová samočinná převodovka.

motor

max. výkon
(kW (k)/ot.min)

max. točivý moment (Nm)

palivo

1.4 16V

59 (80)/5700

124

natural 95

1.6 16V

74 (100)/5500

150

natural 95

1.6 16V
Ti-VCT

84 (115)/6000

155

natural 95

2.0 16V

107 (145)/6000

185

natural 95

1.6 TDCi

81 (110)/4000

240

nafta

2.0 TDCi

100 (136)/4000

320

nafta

Bezpečnost
Ochranné vlastnosti skeletu a deformačních zón vozu byly testovány nejprve na počítačích, a později i fyzicky při bariérových testech ve švédském bezpečnostním centru automobilky Volvo. Součástí bezpečnostní výbavy nového focusu je samozřejmě ABS, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Zajímavostí jsou na přání dodávané nastavitelné pedály, díky kterým si najde optimální pozici za volantem snad každý řidič - pohodlnější poloha má také vliv na bezpečnost.

Na český trh bude nový Ford Focus oficiálně uveden během prvního čtvrtletí roku 2005.

Boční silueta vozu zůstala zachována.

Nový model dostal taktéž charakteristická koncová světla.

Čelní i zadní sklo má větší sklon.

K dispozici bude i třídveřová verze.

Rozměrné výklopné dveře slibují dobrý přístup do zavazadlového prostoru.

Nový, uhlazenější design focusu nezapře svůj původ v automobilu první generace.

Design masky chladiče je společný všem modelům značky Ford.

Interiér je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu.

Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV.

Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu.

Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.