Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Volkswagen, iDNES.cz

Nový golf dostane nástupce už za tři roky

  • 30
Volkswagen Golf šesté generace, který se právě představuje světu, lze považovat za přechodné řešení. Měl by se vyrábět jen tři roky, a ne obvyklých šest let, jak to u střídání modelových generací bývá. Důvodem je zrychlená příprava Golfu VII.

Zcela nový vůz bude lépe připraven na využití alternativních pohonů. A tím zajistí majitelům nižší spotřebu paliva a menší zátěž pro životní prostředí.

Na přelomu roku 2011 a 2012 tak bude mít koncern Volkswagen hotovou novou platformu v nižší střední třídě, do níž spadá také Škoda Octavia.

Informaci přinesl v Německu vycházející odborný časopis Automobilwoche. Odvolává se na interní zprávu koncernu Volkswagen, již má k dispozici. Podle ní tak německá firma počítá s tím, že prodá během tří let 1,6 milionu nových golfů. Zatímco předchozího modelu se prodalo ke 3 milionům.

Nejen Volkswagen, ale také řada konkurentů připravuje nové motory s nižší spotřebou paliva. Nejčastěji se hovoří o hybridních pohonech a elektrovozech. Golf sedmé generace tak bude mít takovou technickou základu, která bude schopna přijmout vedle běžného motoru také třeba velké baterie pro elektromotory. Nebo hybridní pohon složený ze dvou agregátů.

Hybridní Golf Twin Drive už automobilka letos zkouší na běžných silnicích. V jeho útrobách pracuje společně dieselový agregát a elektromotor. Baterie je možné dobíjet z běžné zásuvky. Sériová výroba tohoto vozu se podle německých médií neměla spustit před rokem 2015. Růst cen pohonných hmot však uvedení novinky může urychlit, nová platforma může být podle informací Automobilwoche připravena o tři roky dříve.

Kvůli snižování spotřeby paliva pomalu ustává také zvětšování karoserií aut, k nimž v posledních desetiletích docházelo s příchodem nové generace vozů. Další generace golfu by také neměla dále růst.

K tomuto tématu se pro Automotive News Europe vyjádřil v zářijovém vydání slavný italský designér Giorgetto Giugiaro: "Podle mne by zavedení maximální délky auta 4,5 metru a výšky do 1,7 metru stačilo k tomu, abychom mohli navrhovat auta pro každého." Menší a lehčí auta vypouštějí nižší dávky škodlivého CO2, píše Automotive News Europe.