Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf oficiálně: klasik pro stěhovavé

  10:20aktualizováno  10:20
Co rok, to nový golf. Před třemi a půl roky se představil na autosalonu ve Frankfurtu pátý z rodu golfů, od té doby se rodina pořádně rozrostla. Právě dnes se Volkswagen pochlubil s kombíkem, který doveze na autosalon do Ženevy příští týden.

VW Golf Variant | foto: VW

Stále hlasitěji se mluví o tom, že by stávající golf potřeboval radikální facelift, který by jeho sterilní vzhled alespoň trochu oživil. Automobilka z Wolfsburgu ale na Ženevu připravila  další variaci na téma "golf x-krát jinak".

Po golfu, golfu plus, jettě, crossgolfu ... přijíždí golf variant. Komu jsou centimetry do výšky stavěného MPVčkoidního "pluska" k ničemu, může sáhnout po klasicky střiženém kombíku. Golf Variant bude na českém trhu mířit proti velmi oblíbené Škodě Octavii Combi, se kterou sdílí mnoho dílů.

Golf s batohem, kterému již tradičně přináleží označení Variant, má nabídce automobilky své místo již od roku 1993. Po světě jich od té doby jezdilo 1,2 milionu.

Zepředu je to starý známý golf, mřížka chladiče je podobná té, kterou známe z jetty, zasahuje tak až do nárazníku a dává autu dravější a mohutnější tvář. Hodně diskuzí asi vyvolá ztvárnění zádi, která svými liniemi a tvarováním koncových lamp připomíná všechno jiné, jen ne stávající volkswageny.

Oproti hatchbacku povyrostlo auto o 36 centimetrů na 4,56 metru. S pěti cestujícími se odveze 690 litrů věcí, když vyrazí na výlet jen řidič se spolujezdcem, odvezou 1550 litrů.

Do začátku dostane dlouhý golf čtyři motory, půlka pije benzin, zbytek naftu. Zážehová 1,6 má výkon 102 (75 kW), turbem a kompresorem přeplňovaná 1,4 TSI 140 koní (103 kW).

Nafťáky maji objemy 1,9 a dva litry, menší odveze náklad cvalem 105 (77 kW, prům. spotřeba 5,2 litru/100 km), silnější 140 koní (103 kW, 5,6 l).

VW Golf Variant

VW Golf Variant





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.