Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf těžce pokořil staršího bratra

aktualizováno 
Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety.
Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety. Potvrzuje to také Alexander Berg, šéf výzkumu nehod německé společnosti DEKRA, která provozuje zkušebny automobilů. Jeho slova podpořil test, který DEKRA nedávno uspořádala v německém Neumünsteru. V rychlost 55 kilometrů v hodině do sebe narazil Golf druhé generace roku výroby 1987 a Volkswagen Golf čtvrté generace, který továrnu opustil v roce 1998. Výsledky prokazují posun v bezpečnosti během posledních let. Zatímco karoserii staršího golfu náraz rozmačkal jako krabičku od sardinek, odolnější Golf IV byl poškozen mnohem méně. Kdyby ve starém golfu seděli lidé, stěží by nehodu přežili, zato z nového by vystoupili bez vážných zranění. Během zkoušky byli lidé samozřejmě zastoupeni figurínami. Odborníci DEKRY tvrdí, že lepší bezpečnost vozů potvrzují i policejní statistický. Zatímco aut v západní Evropě neustále přibývá, počet lidí usmrcených při nehodách klesá. Petr Rücker z DEKRY radí: "Motoristé by při výběru vozu rozhodně měli dbát na výsledky nezávislých nárazových zkoušek."

Autor:


Témata: nehody, Volkswagen


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.