Nový golf těžce pokořil staršího bratra

Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety.
Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety. Potvrzuje to také Alexander Berg, šéf výzkumu nehod německé společnosti DEKRA, která provozuje zkušebny automobilů. Jeho slova podpořil test, který DEKRA nedávno uspořádala v německém Neumünsteru. V rychlost 55 kilometrů v hodině do sebe narazil Golf druhé generace roku výroby 1987 a Volkswagen Golf čtvrté generace, který továrnu opustil v roce 1998. Výsledky prokazují posun v bezpečnosti během posledních let. Zatímco karoserii staršího golfu náraz rozmačkal jako krabičku od sardinek, odolnější Golf IV byl poškozen mnohem méně. Kdyby ve starém golfu seděli lidé, stěží by nehodu přežili, zato z nového by vystoupili bez vážných zranění. Během zkoušky byli lidé samozřejmě zastoupeni figurínami. Odborníci DEKRY tvrdí, že lepší bezpečnost vozů potvrzují i policejní statistický. Zatímco aut v západní Evropě neustále přibývá, počet lidí usmrcených při nehodách klesá. Petr Rücker z DEKRY radí: "Motoristé by při výběru vozu rozhodně měli dbát na výsledky nezávislých nárazových zkoušek."


Témata: Volkswagen