Hyundai i20

Hyundai i20 | foto: Hyundai

Nový Hyundai Getz je tady, jmenuje se i20

  • 15
Úspěšný hyundai, který byl jedním z prvních, který si zasloužil pozornost nejen díky příznivé ceně, se chystá na odpočinek. Nástupce getze si přiveze také nové označení i20.

Mezi malými auty konkurujícími fabii je letos rušno, po novém Seatu Ibiza a Fordu Fiesta se v Paříži představí také "i-dvacítka". Nový malý hyundai budeme na silnicích potkávat od konce letošního roku.

Nový hyundai, malovaný mimo jiné v německém designcentru automobilky v Rüsselheimu, má oproti getzu zcela novou mechaniku. Nový podvozek s delším rozvorem zajistí lepší jízdní vlastnosti a více místa pro posádku. Kun Hee Ahn, prezident evropského Hyundaie, prohlásil: "i20 byl navrhován a vyvíjen, aby šel vstříc chutím a potřebám Evropanů."

Vedle sériového pětidveřového modelu se v Paříži představí také koncept i20 Blue, který ukáže, že i Hyundai umí postavit auto s nízkou úrovní emisí. Má aerodynamické kryty podvozku, o jeden a půl centimetru menší světlou výšku, pneumatiky s nízkým valivým odporem, používá speciální motorový olej a má upravenou aerodynamiku nárazníků. O pohon se stará malý turbodiesel 1.4 CRDi s výkonem 90 koní a 220 newtonmetry kroutícího momentu. Standardní pětistupňovou manuální převodovku nahradila šestistupňová. Emise CO2 tak srazili na 99 g/km, spotřeba je na čtyřech litrech na sto kilometrů jízdy.