Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mrňous s velkými ambicemi. Hyundai i10 bude mít i vyhřívaný volant

aktualizováno 
Nová generace kapesního hyundaie se představí příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Konkurent Škody Citigo nebo Fiatu Panda dorazí do Česka s koncem roku.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

První obrázky nového modelu korejské značky, která se agresivně prosazuje v Evropě, přicházejí pět let po uvedení stávajícího provedení. Vyvinuli ho pod dohledem Evropského vývojového centra v Rüsselheimu, i design se Thomas Bürkle, šéfdesignér značky, snažil přiblížit chutím Evropanů.

Nový hyundai bude větší: na délku narostl o osm centimetrů (celkem 367 cm), do šířky a šest a půl. Auto totiž stojí na nové technické platformě, která má o půl centimetru delší rozvor (2,4 metru). Střecha se přikrčila o pět centimetrů.  Interiér je navržený jako pětimístný a kufr má mít objem velmi slušných 252 litrů.

Hyundai slibuje, že novinka bude prostornější než předchůdce a nabídne výbavu, na kterou jsou zvyklá větší auta, třeba vyhřívaný volant. V seznamu příplatků bude automatická klimatizace, tempomat nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Hyundai i10

Pod kapotu má i10 dostat nový litrový benzinový tříválec s výkonem 67 koní a občerstvený čtyřválec 1,2 ze stávající generace modelu, který má o dvacet koní víc. Časem má dorazit také tříválec upravený na spalování LPG.

Podle neoficiálních informací má po pětidveřové verzi dorazit také třídveřová varianta.

Výroba nové generace i10 odstartuje v září v tureckém Ízmitu. Roční výrobní kapacita tohoto závodu, který už vyrábí model i20, byla zvýšena na 200 000 vozů. "Po uvedení nové generace i10 na evropské trhy bude 90 % vozů Hyundai prodávaných v Evropě v tomto regionu i vyráběno," uvádí Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení značky.

Hyundai i10

Na spekulace o cenách je ještě brzo, startovací cena by se však měla vejít pod dvě stě tisíc korun. Stávající generaci Hyundai doprodává. V nabídce nových vozů není, ale u dealerů ještě zbývají předváděcí auta a skladovky.





Nejčtenější

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.