První obrázky nového modelu korejské značky, která se agresivně prosazuje v Evropě, přicházejí pět let po uvedení stávajícího provedení. Vyvinuli ho pod dohledem Evropského vývojového centra v Rüsselheimu, i design se Thomas Bürkle, šéfdesignér značky, snažil přiblížit chutím Evropanů.
Nový hyundai bude větší: na délku narostl o osm centimetrů (celkem 367 cm), do šířky a šest a půl. Auto totiž stojí na nové technické platformě, která má o půl centimetru delší rozvor (2,4 metru). Střecha se přikrčila o pět centimetrů. Interiér je navržený jako pětimístný a kufr má mít objem velmi slušných 252 litrů.
Hyundai slibuje, že novinka bude prostornější než předchůdce a nabídne výbavu, na kterou jsou zvyklá větší auta, třeba vyhřívaný volant. V seznamu příplatků bude automatická klimatizace, tempomat nebo kontrola tlaku v pneumatikách.
Pod kapotu má i10 dostat nový litrový benzinový tříválec s výkonem 67 koní a občerstvený čtyřválec 1,2 ze stávající generace modelu, který má o dvacet koní víc. Časem má dorazit také tříválec upravený na spalování LPG.
Podle neoficiálních informací má po pětidveřové verzi dorazit také třídveřová varianta.
Výroba nové generace i10 odstartuje v září v tureckém Ízmitu. Roční výrobní kapacita tohoto závodu, který už vyrábí model i20, byla zvýšena na 200 000 vozů. "Po uvedení nové generace i10 na evropské trhy bude 90 % vozů Hyundai prodávaných v Evropě v tomto regionu i vyráběno," uvádí Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení značky.
Na spekulace o cenách je ještě brzo, startovací cena by se však měla vejít pod dvě stě tisíc korun. Stávající generaci Hyundai doprodává. V nabídce nových vozů není, ale u dealerů ještě zbývají předváděcí auta a skladovky.