Nový Hyundai i20: šest airbagů v základu a cena jako fabia - iDNES.cz
Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Hyundai i20: šest airbagů v základu a cena jako fabia

To malé auto s nic moc designem a vnitřkem, v němž by se obyvatel korejského Soulu cítil jako doma, je naštěstí pryč. Hyundai Getz v lednu vystřídá Hyundai i20.
Hyundai i20

Hyundai i20 | foto: Hyundai

V Mladé Boleslavi z nového hyundaie radost mít nebudou. Fabii totiž přibyl další opravdový konkurent. Líp vypadá, je prostornější a bude stát minimálně stejně. Případný zájemce vyzdvihující akurátnost koncernu Volkswagen se jen musí přenést přes fakt, že Hyundai i20 se vyrábí v Indii.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit na www.automodul.cz

Nečekám ale, že by se to na autě a jeho prodejích nějak negativně projevilo. Menší sourozenecký model i10 se rodí v té samé zemi a během posledních dvou měsíců se v Česku stal nejprodávanějším autem v kategorii nejmenších aut.

Hyundai i20

Větší "ídvacítka" má sice mnohem těžší soupeře (Škoda Fabia, Ford Fiesta, Mazda 2, Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Renault Clio nebo Opel Corsa), ale první jízdní dojmy v okolí Barcelony ukázaly, že jim klidně může natrhnout... No přinejmenším triko.

Stojí jako fabia

Na začátek hned to nejdůležitější: základní cena pětidveřové verze s motorem 1.2 s výkonem 57 kW (78 koní) je 229 900 korun. Když si připlatíte za klimatizaci částku okolo dvaceti tisíc korun, dostanete se na cenu, za niž se dá koupit nejlevnější fabia s výkonem 44 kW (60 koní) s klimatizací.

Výbava pro Česko ještě nebyla zveřejněna, jisté je zatím jen to, že kromě dvou čelních a dvou bočních airbagů bude obsahovat ještě hlavové pro cestující na předních i zadních sedadlech. Celkem jich tedy bude šest. Samozřejmostí pak je vestavěné autorádio přehrávající formát MP3.

Za příplatek pak auto půjde vybavit klimatizací, loketní opěrkou vpředu, bezklíčovým systémem, systémem monitorování tlaku v pneumatikách, stabilizačním systémem ESP, elektrickým sklápěním zrcátek nebo ovládáním autorádia na volantu.

Hyundai i20

Konečně dospělé auto

Ještě teď mě polévá pot, když si vzpomenu, že jsem před lety málem musel jet z Prahy do Budapešti Hyundaiem Getz. To auto mi nepřišlo ani bezpečné, ani pohodlné. S jeho nástupcem bych se na podobnou cestu vydal bez jakýchkoliv námitek. Místa je v něm neporovnatelně víc, větší má i kufr, určitě je bezpečnější a palubní deska nevypadá, jako by to byl produkt recyklační linky na PET lahve. A hlavně výborně jede.

Tohle auto se dělalo extra pro evropské řidiče. A je to znát. Dojem z řízení jsem měl lepší než třeba za volantem fiatu či peugeotu. Na Mazdu 2 nebo na novou fiestu ale nemá. Hyundai i20 jde nastavením řízení a podvozku do boje spíš se Seatem Ibiza a třeba i s fabií. Snad jen vzhledem se nechal výrazně inspirovat Opelem Corsa. To ale rozhodně nejde označit jako nějaký průšvih. Naopak.

Větší, větší, větší

Hyundai i20 bude bodovat prostorností. Srovnání s getzem je tady úplně mimo mísu. Novinka je prostě ve všech směrech větší. Místa nad hlavou i pro nohy cestujících na zadních sedadlech je opravdu hodně. Kufr má objem pěkných 295 litrů, tedy o pět litrů méně než fabia, která v této třídě prostorností zavazadlového prostoru vede.

Hyundai i20

Oproti ní má hyundai jednu velkou výhodu. Tou je šířka, která je skoro o sedm centimetrů větší. A uvnitř to cestující poznají. Pokud jde o interiér, palubní desce a výplním dveří dominují tvrdé plasty. Jejich plusem je alespoň to, že svůj handicap dobře maskují. Větší pochvalu si zaslouží možnost nastavit volant jak výškově, tak podélně. V této třídě to není pravidlem. Ve Španělsku jsme vyzkoušeli tři motorové verze - dvakrát benzin, jednou naftu. Především ty benzinové oproti konkurentům nabízí vysoké výkony. Nejslabším námi testovaným motorem byla "jednačtyřka" s výkonem 74 kW (100 koní).

Benzinové motory líné nejsou

Tohle asi bude nejlepší volba pro ty, kteří Hyundai i20 nebudou chtít jen na krátké popojíždění. Auto je dostatečně svižné a příjemně tiché. Řazení bez chyby. U nás se však bude prodávat hlavně slabší verze s motorem o objemu 1,2 litru. S tou jsme sice nejezdili, ale i ta má slušný výkon 57 kilowattů.

Do rukou se nám dostala nejsilnější benzinová verze 1.6 CVVT se čtyřstupňovým automatem, který řadil čistě, bez jakéhokoliv tápání při hledání té pravé rychlosti.

Zklamáním byl ovšem diesel o objemu 1,4 litru. Klapavý zvuk hlavně při nižších otáčkách by mě rozčiloval pokaždé, když bych si sedl za volant. Plusem je alespoň spotřeba, kterou by se mělo podařit srazit pod pět litrů na 100 kilometrů. Jenže ten hluk...

Jak bych se rozhodl já

Celkový dojem? Kdybych si měl koupit auto této třídy, asi by to byl jeden z favoritů. Není na první pohled nijak uchvacující, ale nevypadá špatně, je prostorný, dobře se řídí a roli by hrálo i to, že takové auto se pořád spíš vybírá s přehledem výbavy v jedné a kalkulačkou v ruce druhé. A minimálně v této kategorii na tom nový hyundai špatně nebude.

Hyundai i20 v číslech
motor 1,2 benzin 1,4 benzin 1,6 benzin 1,4 diesel 75 koní 1,4 diesel 90 koní 1,6 diesel 115 koní 1,6 diesel 128 koní
zdvihový objem
(ccm)
1 248 1 396 1 591 1 396 1 396 1 582 1 582
max. výkon
(kW/k)
57/78 74/100 93/126 55/75 66/90 85/110 94/128
max. krouticí
moment (Nm)
119 137 157 220 220 260 260
komb. spotř. 
(l/100 km)
5,2 5,6 5,9 4,4 4,4 4,3 4,3
max. rychlost
(km/h)
165 180 190 161 171 190 190
zrychlení
0–100
km/h (s)
12,9 11,6 9,5 16,2 13,6 10,7 10,4
délka x šířka 
x výška x
rozvor (mm)     
3 940 x 1 710 x 1 490 x 2 525
objem kufru (l)     295

Nejčtenější

Dacia Bigster je receptem na inflaci. První jízda „nej“ novinkou letoška

Pod půl milionu se nedostane, ale za ceny od 549 000 Kč chce být úplně nový model značky Dacia receptem na inflaci. Poprvé jsme se svezli Bigsterem, kterým Dacia zas rozšiřuje svou nabídku o chytlavý...

Video pro otrlé: policie varuje motorkáře před sezonou drastickými záběry

Policie v roce 2024 eviduje výrazný nárůst počtu nehod s účastí motocyklu. Usmrceno bylo celkem 83 motorkářů, z toho 81 řidičů a dva spolujezdci. Meziroční nárůst fatálních následků činil 12 procent,...

Superambiciózní čínská BYD má 120 tisíc inženýrů. Poráží Teslu a vstupuje do Česka

Čínská elektromobilka vznikla před 22 lety, dnes je největším výrobcem elektrifikovaných vozidel na světě, kromě osobáků produkuje nákladní vozy, dodávky i autobusy. A pro ně vlastní trakční baterie....

První kontakt: BYD Sealion ukazuje, o kolik jsou čínské elektromobily napřed

Čínská automobilka BYD zintenzivňuje své tažení Evropou, právě dnes, 1. dubna, oficiálně vstupuje na český trh. Jedním z klíčových modelů pro Evropu je nový elektrický crossover Sealion 7. Už jsme se...

Sovětský bizár. Po druhé světové válce vyvíjeli parní náklaďáky na dřevo

V Rusku i Sovětském svazu se často děly věci podivuhodné. Mezi ně patří i vývoj parních nákladních automobilů spalujících dřevo, do kterého se tam pustili v začátcích atomového věku. Omluvou pro...

Test prodejců aut: Konečně změna! Dealery jsme naučili, že se musejí snažit

Premium

Možná se poučily z mizerných výsledků našich testů, ale spíš na autosalony a bazary dolehly špatné časy. Pro zákazníky to ovšem znamená, že se při koupi auta budou cítit jako vážení hosté.

2. dubna 2025

První jízda: Škoda Enyaq mění tvář a dojede dál. Bude umět nabíjet domácnost

Je to modernizace, nebo nová generace? Škodovka v tiskových materiálech používá oba termíny. Ale je to vlastně jedno. Nová Škoda Enyaq se po čtyřech letech od premiéry vzhledově proměnila celkem...

2. dubna 2025

Podívejte se na Hyundai i30 kombi, který můžete vyhrát v Megahře iDNES.cz!

Hlavní výhrou v Megahře, které se mohou zúčastnit čtenáři iDNES.cz a Lidovky.cz, je sen českých rodin – Hyundai i30 kombi od autosalonu Louda Auto v hodnotě 500 000 Kč. Konkrétní exemplář s motorem...

2. dubna 2025

Video pro otrlé: policie varuje motorkáře před sezonou drastickými záběry

Policie v roce 2024 eviduje výrazný nárůst počtu nehod s účastí motocyklu. Usmrceno bylo celkem 83 motorkářů, z toho 81 řidičů a dva spolujezdci. Meziroční nárůst fatálních následků činil 12 procent,...

1. dubna 2025  14:31

Německá policie na baterky. Strážci zákona nyní úřadují při dobíjení

Nejen zákon a pořádek. Od policie v Bádensku-Württembersku se očekává, že bude chránit i klima. Proto její vozový park loni v červenci obohatily desítky elektromobilů. Jak se ukazuje, pro stíhání...

1. dubna 2025

První kontakt: BYD Sealion ukazuje, o kolik jsou čínské elektromobily napřed

Čínská automobilka BYD zintenzivňuje své tažení Evropou, právě dnes, 1. dubna, oficiálně vstupuje na český trh. Jedním z klíčových modelů pro Evropu je nový elektrický crossover Sealion 7. Už jsme se...

1. dubna 2025

KVÍZ: Poznáte tato auta z nadhledu? Klidně si i tipněte

Auta v každodenní praxi vídáme ze všech stran. A z činžáku občas třeba i seshora. Že se potom jen těžko poznají? No ano, z této perspektivy na ně nejsme zvyklí. V našem kvízu si můžete vyzkoušet...

vydáno 1. dubna 2025

Prozkoumali jsme Škodu Kavarniq. Elektromobil přestavěný na pojízdnou kavárnu

Škoda Enyaq letos oslavuje páté narozeniny, první čistě elektrický model mladoboleslavské značky měl premiéru prvního září 2020 v Praze. Je tedy čas na jeho občerstvení. Unikátně pojatým enyaqem...

31. března 2025  10:30

Sovětský bizár. Po druhé světové válce vyvíjeli parní náklaďáky na dřevo

V Rusku i Sovětském svazu se často děly věci podivuhodné. Mezi ně patří i vývoj parních nákladních automobilů spalujících dřevo, do kterého se tam pustili v začátcích atomového věku. Omluvou pro...

31. března 2025

Dacia Bigster je receptem na inflaci. První jízda „nej“ novinkou letoška

Pod půl milionu se nedostane, ale za ceny od 549 000 Kč chce být úplně nový model značky Dacia receptem na inflaci. Poprvé jsme se svezli Bigsterem, kterým Dacia zas rozšiřuje svou nabídku o chytlavý...

31. března 2025

Elektromobil ano, Elona ne. Majitelé tesel vyjadřují názory nálepkami

Za poslední měsíce na excesech Elona Muska tvrdě tratili akcionáři. A kdo na nich naopak ve velkém vydělává? Především výrobci všemožných nálepek a polepových folií, které pomáhají majitelům vozů...

30. března 2025

Ministerstvo hasí průšvih s řidičáky pro kardiaky. Byla to chyba v překladu

Jak to nakonec bude s kardiaky a řidičáky? Kardiaci opravdu budou muset na kontrolu, ale obvodní lékař postačí. Řešit to budou muset i autoškoláci, důchodci či profesionálové.

30. března 2025