Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Hyundai i20: šest airbagů v základu a cena jako fabia

aktualizováno 
To malé auto s nic moc designem a vnitřkem, v němž by se obyvatel korejského Soulu cítil jako doma, je naštěstí pryč. Hyundai Getz v lednu vystřídá Hyundai i20.

Hyundai i20 | foto: Hyundai

V Mladé Boleslavi z nového hyundaie radost mít nebudou. Fabii totiž přibyl další opravdový konkurent. Líp vypadá, je prostornější a bude stát minimálně stejně. Případný zájemce vyzdvihující akurátnost koncernu Volkswagen se jen musí přenést přes fakt, že Hyundai i20 se vyrábí v Indii.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit na www.automodul.cz

Nečekám ale, že by se to na autě a jeho prodejích nějak negativně projevilo. Menší sourozenecký model i10 se rodí v té samé zemi a během posledních dvou měsíců se v Česku stal nejprodávanějším autem v kategorii nejmenších aut.

Hyundai i20

Větší "ídvacítka" má sice mnohem těžší soupeře (Škoda Fabia, Ford Fiesta, Mazda 2, Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Renault Clio nebo Opel Corsa), ale první jízdní dojmy v okolí Barcelony ukázaly, že jim klidně může natrhnout... No přinejmenším triko.

Stojí jako fabia

Na začátek hned to nejdůležitější: základní cena pětidveřové verze s motorem 1.2 s výkonem 57 kW (78 koní) je 229 900 korun. Když si připlatíte za klimatizaci částku okolo dvaceti tisíc korun, dostanete se na cenu, za niž se dá koupit nejlevnější fabia s výkonem 44 kW (60 koní) s klimatizací.

Výbava pro Česko ještě nebyla zveřejněna, jisté je zatím jen to, že kromě dvou čelních a dvou bočních airbagů bude obsahovat ještě hlavové pro cestující na předních i zadních sedadlech. Celkem jich tedy bude šest. Samozřejmostí pak je vestavěné autorádio přehrávající formát MP3.

Za příplatek pak auto půjde vybavit klimatizací, loketní opěrkou vpředu, bezklíčovým systémem, systémem monitorování tlaku v pneumatikách, stabilizačním systémem ESP, elektrickým sklápěním zrcátek nebo ovládáním autorádia na volantu.

Hyundai i20

Konečně dospělé auto

Ještě teď mě polévá pot, když si vzpomenu, že jsem před lety málem musel jet z Prahy do Budapešti Hyundaiem Getz. To auto mi nepřišlo ani bezpečné, ani pohodlné. S jeho nástupcem bych se na podobnou cestu vydal bez jakýchkoliv námitek. Místa je v něm neporovnatelně víc, větší má i kufr, určitě je bezpečnější a palubní deska nevypadá, jako by to byl produkt recyklační linky na PET lahve. A hlavně výborně jede.

Tohle auto se dělalo extra pro evropské řidiče. A je to znát. Dojem z řízení jsem měl lepší než třeba za volantem fiatu či peugeotu. Na Mazdu 2 nebo na novou fiestu ale nemá. Hyundai i20 jde nastavením řízení a podvozku do boje spíš se Seatem Ibiza a třeba i s fabií. Snad jen vzhledem se nechal výrazně inspirovat Opelem Corsa. To ale rozhodně nejde označit jako nějaký průšvih. Naopak.

Větší, větší, větší

Hyundai i20 bude bodovat prostorností. Srovnání s getzem je tady úplně mimo mísu. Novinka je prostě ve všech směrech větší. Místa nad hlavou i pro nohy cestujících na zadních sedadlech je opravdu hodně. Kufr má objem pěkných 295 litrů, tedy o pět litrů méně než fabia, která v této třídě prostorností zavazadlového prostoru vede.

Hyundai i20

Oproti ní má hyundai jednu velkou výhodu. Tou je šířka, která je skoro o sedm centimetrů větší. A uvnitř to cestující poznají. Pokud jde o interiér, palubní desce a výplním dveří dominují tvrdé plasty. Jejich plusem je alespoň to, že svůj handicap dobře maskují. Větší pochvalu si zaslouží možnost nastavit volant jak výškově, tak podélně. V této třídě to není pravidlem. Ve Španělsku jsme vyzkoušeli tři motorové verze - dvakrát benzin, jednou naftu. Především ty benzinové oproti konkurentům nabízí vysoké výkony. Nejslabším námi testovaným motorem byla "jednačtyřka" s výkonem 74 kW (100 koní).

Benzinové motory líné nejsou

Tohle asi bude nejlepší volba pro ty, kteří Hyundai i20 nebudou chtít jen na krátké popojíždění. Auto je dostatečně svižné a příjemně tiché. Řazení bez chyby. U nás se však bude prodávat hlavně slabší verze s motorem o objemu 1,2 litru. S tou jsme sice nejezdili, ale i ta má slušný výkon 57 kilowattů.

Do rukou se nám dostala nejsilnější benzinová verze 1.6 CVVT se čtyřstupňovým automatem, který řadil čistě, bez jakéhokoliv tápání při hledání té pravé rychlosti.

Zklamáním byl ovšem diesel o objemu 1,4 litru. Klapavý zvuk hlavně při nižších otáčkách by mě rozčiloval pokaždé, když bych si sedl za volant. Plusem je alespoň spotřeba, kterou by se mělo podařit srazit pod pět litrů na 100 kilometrů. Jenže ten hluk...

Jak bych se rozhodl já

Celkový dojem? Kdybych si měl koupit auto této třídy, asi by to byl jeden z favoritů. Není na první pohled nijak uchvacující, ale nevypadá špatně, je prostorný, dobře se řídí a roli by hrálo i to, že takové auto se pořád spíš vybírá s přehledem výbavy v jedné a kalkulačkou v ruce druhé. A minimálně v této kategorii na tom nový hyundai špatně nebude.

Hyundai i20 v číslech
motor 1,2 benzin 1,4 benzin 1,6 benzin 1,4 diesel 75 koní 1,4 diesel 90 koní 1,6 diesel 115 koní 1,6 diesel 128 koní
zdvihový objem
(ccm)
1 248 1 396 1 591 1 396 1 396 1 582 1 582
max. výkon
(kW/k)
57/78 74/100 93/126 55/75 66/90 85/110 94/128
max. krouticí
moment (Nm)
119 137 157 220 220 260 260
komb. spotř. 
(l/100 km)
5,2 5,6 5,9 4,4 4,4 4,3 4,3
max. rychlost
(km/h)
165 180 190 161 171 190 190
zrychlení
0–100
km/h (s)
12,9 11,6 9,5 16,2 13,6 10,7 10,4
délka x šířka 
x výška x
rozvor (mm)     
3 940 x 1 710 x 1 490 x 2 525
objem kufru (l)     295





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.