Grand Cherokee se postupem času neustále zakulacuje a mohutní, pořád si ale zachovává základní proporce a tvary. Říci je-li ten poslední krokem kupředu, či zpátky nelze. Je prostě jiný.
Kulatější předek a hranatější zadní partie jakoby naznačovaly souboj mezi nutností zachovat tradici a touhou ke změnám.
Základní identifikační znaky samozřejmě musí zůstat na svém místě - obrovská chromovaná mřížka chladiče se svislými žebry tak nechybí ani tentokrát.
Nový není jen kabát, nastupující grand cherokee ma také nový podvozek. Přední náprava byla vylepšena (přední kola teď mají o 13% větší zdvih) a dostala nové hřebenové řízení, zadní náprava je pak zcela nová pětiprvková.
Stabilizační systém ESP prožívá v grand cherokee premiéru. Kromě něj však vůz ještě dostane systém, který hydraulicky reguluje a snižuje náklon v zatáčkách. U Jeepu ho nazývají DHS (Dynamic Handling System).
Quadra-Trac I - využívá rozdělovací převodovku bez redukce. Je alternativou k "dvoukolovým" Jeepům, kterých automobilka prodává asi 25%. Quadra-Trac II - má rozdělovací převodovku s redukcí. Převodovka má též neutrál pro případ tažení. Quadra-Drive - elektronický systém ELSD (Electronic Limited Slip Differentials) zastupující uzávěrky diferenciálů. |
Na výběr je ze tří verzí pohonu všech kol: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra- Drive.
Prozatím budou v nabídce pouze tři benzínové motory vpravdě amerických kubatur.
Nejmenší z nich je 3,7 litrový šestiválec, který nahradí stávající čtyřlitr. Motor by měl mít výkon 210 koní (155 kW).
Prostřední je osmiválec 4,7 litru s výkonem 223 koní (164 kW).
Na vrcholu bude stát osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru. Motor o výkonu 340 koní (250 kW) a maximálním kroutícím momentu 529 Nm (90% maxima je k dispozici mezi 2400 a 5100 ot./min) je vybaven funkcí MDS.
MDS (Multi-Displacement-System) Elektronicky řízený systém automaticky deaktivuje polovinu válců motoru v případech, kdy jízdní podmínky nevyžadují maximální výkon motoru. MDS prý umí ušetřit až 20% benzinu. |
Jak vidno, Evropanům nezbude než čekat, jestli evropská verze dostane rozumnější turbodieselový agregát.
Pro začátek bude v nabídce pouze pětistupňový automat. Převodovka je vybavena jak plně automatickým, tak pseudosekvenčním modem řazení. Až Nový Jeep Grand Cherokee dorazí do Evropy, měl by mít pravděpodobně v nabídce též manuální převodovku.
Do autosalonu rozhodně nemusíte spěchat. Minimálně do jara roku 2005 bude trvat, než se rozběhne linka v rakouském Grazu (Štýrském Hradci). Za mořem budou nové Jeepy Grand Cherokee vyjíždět z Detroitské továrny už od třetího čtvrtletí tohoto roku.