Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolet-nekabriolet: Citroën DS3 má plátěnou střechu jako kachna

  14:36aktualizováno  17:50
Větší část léta už je za námi, v novém kabriu od Citroënu ale bude parádní ježdění i po zbytek roku. On to totiž ani moc kabriolet není. Nezvykle pojatá otevřená verze modelu DS3 se představí koncem září na autosalonu v Paříži.

Ani ne čtyřmetrová DS3 je asi nejpovedenější citroën současnosti, však se jí za dva roky od uvedení prodalo na 180 tisíc. Stylový draveček se představuje ve verzi cabrio. Klasický kabriolet to ale není.

Dříve se tomuto řešení střechy říkalo fun-top a  pořídili jste ho ve specializovaných dílnách třeba i na Škodu Felicii (tu z devadesátých let). Když posádka stáhne plátno nad hlavou, stále zůstane zachována typická silueta DS3, boční sloupky zůstanou na svém místě.

Fotogalerie

Stejně jako Fiat 500 má i kabrioverze malého citroënu stahovací střešní díl a zadní okno, v tom se od původních fun-topů liší.

Právě k citroënu toto řešení pasuje. Už kvůli legendární kachně (Citroënu 2CV), která měla takto řešenou střechu vždy.

Stahování plátěné střechy, která bude k mání ve třech barvách (černá, modrofialová a pak speciální s monogramy DS), obstarávají elektromotorky. Bude možné s ní manipulovat až do 120kilometrové rychlosti. Kompletní otvírání trvá 16 sekund, posádka může zvolit tři polohy: do půlky střechy, celou střechu, kompletní otevření.

Zajímavé je, že se konstruktérům podařilo zachovat i zadní křidélko na konci střechy, posouvá se společně s plátnem.

Víko 245litrového kufru se pak při nakládání bagáže u DS3 nezvykle vysune vzhůru. Oproti nekabrioletí verzi se prostor pro zavazadla o 40 litrů zmenšil. Citroën ještě zdůrazňuje, že i DS3 ve verzi cabrio je pětimístná.

Oproti verzi s tvrdou střechou nabral DS3 Cabrio pětadvacet kilo navíc. Není to proto, že by nepromokavé plátno bylo těžší než plech, ale kvůli bezpečnosti. Tuhost karoserie má být podle Citroënu stejná jako u základního provedení. Konstruktéři proto museli vyztužit boky a část karoserie kolem kufru.

Nabídka motorů se nebude lišit od té, kterou má klasický DS3. Bez výjimky v ní jsou čtyřválce: benzinové atmosférické 1.4 a 1.6 (95 a 120 koní), přeplňovaná 1.6 THP (156 k) a turbodiesely 1.4 (68 k) a 1.6 (92 a 111 k).

DS3 Cabrio se bude vyrábět ve francouzské fabrice v Poissy a prodeje mají odstartovat začátkem roku 2013.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.