Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový kočár pro čínské papaláše: Geely GE už se nechce podobat rollsu

  11:37aktualizováno  11:37
Asi největší a nejluxusnější ryze čínský vůz nese značku Geely. To se celosvětově proslavilo převzetím švédského Volva, kterého se rád zbavil koncern Ford. Největší čínská automobilka se zatím do změn u Volva nepustila, ale její vlastní produkce může napovědět, čeho se jednou můžeme dočkat.

Geely GE | foto: Geely

Tak především to může být každoroční facelift, tak jak to Geely předvedla se svým top modelem GE. Ten představila loni a mimo domovinu s ním posbírala především posměch. Auto vypadalo jako parodie na Rolls-Royce Phantom. Detailně jsme vás o tomto čínském pokusu o luxus informovali v tomto článku.

Geely GE

Po roce Geely odstranilo z modelu GE obří hranatou masku a obdélníková světla a designéři přepracovali také další části exteriéru i interiéru. Místo hran vsadili na obliny, čímž se jim podařilo dát nejluxusnější čínské limuzíně osobitou tvář. V každém případě už model GE nepřipomíná garážovou stavbu Rolls-Royce na koleni, ale že máme před sebou krásnou limuzínu, si tvrdit nedovolíme.

Obliny dodaly vozu modernější vzhled, a to především při bočním pohledu. Vcelku obstojně dopadla i záď vozu. Naopak předek je poněkud přeplácaný. Najdeme na něm celkem osm světel a vystrčená oválná maska ke zbytku příliš nepasuje.

Geely GE

Příjemnější pohled nabízí interiér. Především prostor pro pasažéry na zadních sedadlech skýtá přímo královské rozměry a s ohledem na vnějšek je jeho design střídmý a elegantní. Nechybí jemná kůže, dostatek chromu a třeba rozměrné logo na koberci. Oproti původnímu modelu se na zadní sedadla posadí dva pasažéři, loňský model GE nabízel vzadu jen jeden královský trůn.

Povedené se zdá být i místo pro řidiče a asistenta. I na předních sedadlech je místa dostatek a oba pasažéři se mohou těšit ze stejně luxusního interiéru jako boháči či papaláši na zadních sedadlech.

A na závěr to nejlepší, za 5,3 metru dlouhou limuzínu zaplatí čínští zákazníci velmi přijatelnou sumu. Za původní model s šestiválcem o výkonu 280 koní si Geely účtuje v přepočtu necelý milion korun, což není vysoká cena. Faceliftovaný model má být sice dražší, ale i tak mu luxusní západní značky budou cenově konkurovat jen stěží.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.