Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový levný pracant: Dacia Logan Pick-up

aktualizováno 
Dacia Logan si svou příznivou cenou a robustní konstrukcí získává velké množství zákazníků. Hodně z nich pochází z řad malých podnikatelů a živnostníků. Pro ty, co potřebují vozit větší množství materiálu, je tu nová verze Pick-up.

Dacia Logan pick-up | foto: Dacia

Dacia Logan Pick-up je již čtvrtou verzí populárního levného vozu rumunské produkce. Zároveň jde o druhý model přímo zaměřený na živnostníky, kteří potřebují přepravovat náklad. Tím prvním byl Logan VAN odvozený přímo z kombi MCV. Ostatně, ani to se rozhodně nákladu nebojí.

Logan Pick-up je ale určen těm, kteří potřebují přepravovat náklad na větší ložné ploše. U takovýchto automobilů se přitom více než jinde hledí především na jednoduchost a robustnost konstrukce, výbava, pohodlí a další prvky komfortu jsou trochu v ústraní.

A tak bude nový pick-up v této třídě jako doma. Vůz je postaven na stejném konstrukčním základu jako předchozí modely a díky robustní konstrukci uveze až 800 kilogramů materiálu. Přepravovaný náklad může být také relativně rozměrný – maximální ložná délka nákladového prostoru je 1,8 metru, šířka pak 1,37 metru. Mezi podběhy je ložná plocha samozřejmě užší.

Bočnice nákladového prostoru jsou konstruovány tak, aby bez újmy přežily zatížení 100 kilogramy nákladu. Zadní sklopná stranice pak v otevřené poloze unese 300 kilogramů nákladu, což výrazně usnadňuje nakládání.

Náklad se ovšem vejde i do kabiny vozu – za předními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. To je dostatečný prostor pro odložení choulostivějšího nebo cennějšího zboží a osobních věcí.

Pod kapotu užitkového loganu se budou montovat tři motory – benzinová šestnáctistovka s výkonem 90 koní (66 kW) a dvě verze turbodieselu 1.5 DCI – jedna s výkonem 70 koní (50 kW) a druhá 85 koní (63 kW). Diesel však jasně válcuje benzinový motor svým točivým momentem. Zatímco šestnáctistovka MPI nabízí 128 Nm, motor DCI poskytne 160, respektive 200 Nm.

Důraz je kladen také na nízkou spotřebu paliva – silnější diesel spotřebuje v kombinovaném provozu 5,2 litru nafty na sto kilometrů. Benzinový motor je o poznání žíznivější – spotřeba činí 8,1 litru na 100 kilometrů.

Co se výbavy týče, stejně jako u ostatních vozů řady Logan nelze očekávat žádné zázraky. Základem jsou kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu a airbag řidiče. Připlácí se za posilovač řízení, elektrické ovládání oken nebo zrcátek, přídavné ochranné prvky, klimatizaci, rádio nebo ABS s airbagem spolujezdce. K dispozici budou i speciální doplňky, jako tažné zařízení, kryt zavazadlového prostoru, přepážky do nákladového prostoru nebo parkovací asistent.

Konfigurace výbav se však stejně jako konkrétní naladění některých motorizací může na různých trzích lišit, takže na konkrétní výbavy si musíme počkat až do uvedení pick-upu na náš trh.

Zatím víme, že v Rumunsku se nový logan začne prodávat už v březnu za cenu 7 250 euro, tedy v přepočtu asi 185 000 korun. U nás bude však asi vzhledem k vyšším nárokům na výbavu základní verze o něco dražší, necháme se ale překvapit.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.