Dacia Logan pick-up

Dacia Logan pick-up | foto: Dacia

Nový levný pracant: Dacia Logan Pick-up

  • 61
Dacia Logan si svou příznivou cenou a robustní konstrukcí získává velké množství zákazníků. Hodně z nich pochází z řad malých podnikatelů a živnostníků. Pro ty, co potřebují vozit větší množství materiálu, je tu nová verze Pick-up.

Dacia Logan Pick-up je již čtvrtou verzí populárního levného vozu rumunské produkce. Zároveň jde o druhý model přímo zaměřený na živnostníky, kteří potřebují přepravovat náklad. Tím prvním byl Logan VAN odvozený přímo z kombi MCV. Ostatně, ani to se rozhodně nákladu nebojí.

Logan Pick-up je ale určen těm, kteří potřebují přepravovat náklad na větší ložné ploše. U takovýchto automobilů se přitom více než jinde hledí především na jednoduchost a robustnost konstrukce, výbava, pohodlí a další prvky komfortu jsou trochu v ústraní.

A tak bude nový pick-up v této třídě jako doma. Vůz je postaven na stejném konstrukčním základu jako předchozí modely a díky robustní konstrukci uveze až 800 kilogramů materiálu. Přepravovaný náklad může být také relativně rozměrný – maximální ložná délka nákladového prostoru je 1,8 metru, šířka pak 1,37 metru. Mezi podběhy je ložná plocha samozřejmě užší.

Bočnice nákladového prostoru jsou konstruovány tak, aby bez újmy přežily zatížení 100 kilogramy nákladu. Zadní sklopná stranice pak v otevřené poloze unese 300 kilogramů nákladu, což výrazně usnadňuje nakládání.

Náklad se ovšem vejde i do kabiny vozu – za předními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. To je dostatečný prostor pro odložení choulostivějšího nebo cennějšího zboží a osobních věcí.

Pod kapotu užitkového loganu se budou montovat tři motory – benzinová šestnáctistovka s výkonem 90 koní (66 kW) a dvě verze turbodieselu 1.5 DCI – jedna s výkonem 70 koní (50 kW) a druhá 85 koní (63 kW). Diesel však jasně válcuje benzinový motor svým točivým momentem. Zatímco šestnáctistovka MPI nabízí 128 Nm, motor DCI poskytne 160, respektive 200 Nm.

Důraz je kladen také na nízkou spotřebu paliva – silnější diesel spotřebuje v kombinovaném provozu 5,2 litru nafty na sto kilometrů. Benzinový motor je o poznání žíznivější – spotřeba činí 8,1 litru na 100 kilometrů.

Co se výbavy týče, stejně jako u ostatních vozů řady Logan nelze očekávat žádné zázraky. Základem jsou kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu a airbag řidiče. Připlácí se za posilovač řízení, elektrické ovládání oken nebo zrcátek, přídavné ochranné prvky, klimatizaci, rádio nebo ABS s airbagem spolujezdce. K dispozici budou i speciální doplňky, jako tažné zařízení, kryt zavazadlového prostoru, přepážky do nákladového prostoru nebo parkovací asistent.

Konfigurace výbav se však stejně jako konkrétní naladění některých motorizací může na různých trzích lišit, takže na konkrétní výbavy si musíme počkat až do uvedení pick-upu na náš trh.

Zatím víme, že v Rumunsku se nový logan začne prodávat už v březnu za cenu 7 250 euro, tedy v přepočtu asi 185 000 korun. U nás bude však asi vzhledem k vyšším nárokům na výbavu základní verze o něco dražší, necháme se ale překvapit.