Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus chce konečně porazit německou konkurenci. Jde na to zostra

  9:30aktualizováno  9:30
Lexus představil novou generaci svého malého sedanu IS. Rysy auta jsou pořádně ostré a na usedlou japonskou značku docela nezvyklé. Končí dieselový agregát, který výrobce nahradil hybridem.

Lexus IS 2013 | foto: Lexus

Toyota se s luxusní divizí Lexus snaží už léta nabourat nadvládu německé konkurence v segmentu prémiových vozů. Přes nesporné úspěchy především na severoamerickém trhu se však zatím Lexusu nepodařilo v absolutním měřítku vážněji narušit výsadní postavení BMW, Mercedesu a Audi.

Fotogalerie

Nový nejmenší sedan IS by to mohl změnit. Alespoň Lexus včetně mateřské Toyoty v to jistě doufá. Základní proporce zůstaly stejné, tedy i nejnovější IS je tradiční tříprostorový sedan, ale kontury jsou zcela jiné. Nepříliš nápadnou předchozí generaci nahradí velmi agresivně navržená novinka.

Už pohled na přední část auta musí vzbudit pozornost. Potvrdil se tak předpoklad, že nedávná studie Lexus LF-CC nebude jen na okrasu. Autu dominuje obří maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která sahá od spodku spoileru až po kapotu. Maska je navíc zahnutá a vévodí jí velké logo značky. Výrazně tvarované jsou i světlomety s několikrát zalomenou spodní linií.

Lexus IS 2013

Agresivními linkami Lexus nešetřil ani na zadku auta. Zadní světla jsou opět zamračená a především končí tenkou špičkou hluboko v bocích auta. Vyobrazená verze F Sport pak má i mohutný difuzor s dvojicí koncovek výfuku.

Samotná kabina k výraznému předku a zadku auta jakoby nepatří, má standardní, ničím nevybočující tvar. Ponton kopíruje spodní hranu oken a vpředu i vzadu navazuje na světla. Zadní svítilny pak ve své špičce v bocích karoserie navazují opticky na sestupující horní hranu nárazníku, jehož linie pokračuje na prahové lišty. Ty jsou výrazně lomené a v zadní části se zvedají.

Lexus IS 2013

Mezigeneračně se zvětšil rozvor o sedm centimetrů a šířka se zvětšila o centimetr, z čehož má těžit posádka. Především vzadu by mělo být výrazně víc místa. Větší je i kufr, který poskytne dostatečný objem i u hybridní verze. Zadní sedadla jsou nyní navíc sklopná v poměru 60:40.

Sportovní rysy dostal nový Lexus IS i v interiéru. Futuristický digitální přístrojový štít pocházející ze studie supersportu LFA budou mít modely se sportovním paketem F Sport. Samozřejmostí bude špičkové zpracování a použití prvotřídních materiálů. V tomto směru navíc už Lexus své německé konkurenty dávno dohnal.

Lexus IS 2013

Ač se Lexus bude s novým IS snažit o co největší přízeň evropských zákazníků, tak se rozhodl z nabídky vyřadit dieselový agregát. Místo něj připravil hybridní pohon, který bude mít model s označením 300h. Kombinuje nový řadový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a objemem 2,5 litru. Benzinový agregát má výkon 130 kW a sekunduje mu elektromotor s výkonem 32 kW. Celkově tak Lexus IS 300h poskytne 162 kW výkonu a maximální točivý moment 215 Nm. 

Základním agregátem zůstane atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 150 kW. Silnější 3,5litrový agregát s výkonem 225 kW bude dostupný jen na některých trzích. Pro oba v Evropě nabízené motory bude k mání sportovní paket F Sport. Novinka by se měla začít prodávat v první polovině roku.

Autor:




Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...
Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 66 085 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.