Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus chce konečně porazit německou konkurenci. Jde na to zostra

  9:30aktualizováno  9:30
Lexus představil novou generaci svého malého sedanu IS. Rysy auta jsou pořádně ostré a na usedlou japonskou značku docela nezvyklé. Končí dieselový agregát, který výrobce nahradil hybridem.

Lexus IS 2013 | foto: Lexus

Toyota se s luxusní divizí Lexus snaží už léta nabourat nadvládu německé konkurence v segmentu prémiových vozů. Přes nesporné úspěchy především na severoamerickém trhu se však zatím Lexusu nepodařilo v absolutním měřítku vážněji narušit výsadní postavení BMW, Mercedesu a Audi.

Fotogalerie

Nový nejmenší sedan IS by to mohl změnit. Alespoň Lexus včetně mateřské Toyoty v to jistě doufá. Základní proporce zůstaly stejné, tedy i nejnovější IS je tradiční tříprostorový sedan, ale kontury jsou zcela jiné. Nepříliš nápadnou předchozí generaci nahradí velmi agresivně navržená novinka.

Už pohled na přední část auta musí vzbudit pozornost. Potvrdil se tak předpoklad, že nedávná studie Lexus LF-CC nebude jen na okrasu. Autu dominuje obří maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která sahá od spodku spoileru až po kapotu. Maska je navíc zahnutá a vévodí jí velké logo značky. Výrazně tvarované jsou i světlomety s několikrát zalomenou spodní linií.

Lexus IS 2013

Agresivními linkami Lexus nešetřil ani na zadku auta. Zadní světla jsou opět zamračená a především končí tenkou špičkou hluboko v bocích auta. Vyobrazená verze F Sport pak má i mohutný difuzor s dvojicí koncovek výfuku.

Samotná kabina k výraznému předku a zadku auta jakoby nepatří, má standardní, ničím nevybočující tvar. Ponton kopíruje spodní hranu oken a vpředu i vzadu navazuje na světla. Zadní svítilny pak ve své špičce v bocích karoserie navazují opticky na sestupující horní hranu nárazníku, jehož linie pokračuje na prahové lišty. Ty jsou výrazně lomené a v zadní části se zvedají.

Lexus IS 2013

Mezigeneračně se zvětšil rozvor o sedm centimetrů a šířka se zvětšila o centimetr, z čehož má těžit posádka. Především vzadu by mělo být výrazně víc místa. Větší je i kufr, který poskytne dostatečný objem i u hybridní verze. Zadní sedadla jsou nyní navíc sklopná v poměru 60:40.

Sportovní rysy dostal nový Lexus IS i v interiéru. Futuristický digitální přístrojový štít pocházející ze studie supersportu LFA budou mít modely se sportovním paketem F Sport. Samozřejmostí bude špičkové zpracování a použití prvotřídních materiálů. V tomto směru navíc už Lexus své německé konkurenty dávno dohnal.

Lexus IS 2013

Ač se Lexus bude s novým IS snažit o co největší přízeň evropských zákazníků, tak se rozhodl z nabídky vyřadit dieselový agregát. Místo něj připravil hybridní pohon, který bude mít model s označením 300h. Kombinuje nový řadový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a objemem 2,5 litru. Benzinový agregát má výkon 130 kW a sekunduje mu elektromotor s výkonem 32 kW. Celkově tak Lexus IS 300h poskytne 162 kW výkonu a maximální točivý moment 215 Nm. 

Základním agregátem zůstane atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 150 kW. Silnější 3,5litrový agregát s výkonem 225 kW bude dostupný jen na některých trzích. Pro oba v Evropě nabízené motory bude k mání sportovní paket F Sport. Novinka by se měla začít prodávat v první polovině roku.

Autor:






Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.