Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový mégane: odvážný i podmanivý

  11:00aktualizováno  11:00
Oficiální snímky i technické údaje o novém méganu jsou na světě. Renault se dnes (2.7.) v odpoledních hodinách nečekaně rozhodl poodhalit roušku tajemství nad svým budoucím trumfem. Nad vozem, který zcela jistě zamíchá rozložením v segmentu C. Mégane II se bude prodávat v sedmi odlišných verzích ve více než 75 zemích světa.

"Kompaktní, působivý, dynamický," těmito slovy dnes šéf Renaultu Louis Schweitzer představil jeho velkou naději v nekompromisním boji s agilními konkurenty. Dle Francouzů prý nový mégane nemůže nezaujmout. A mají pravdu. Neotřelý design, který navazuje na styl avantime či vel satisu, útočí na nekonvenčního zákazníka preferujícího stylistické experimenty. Podobně, jako kdysi úspěšně oslovil statisíce řidičů design Fordu Focus.

Toto platí zejména o stylistické koncepci zádě. Kolmo nasměrovaný zadní sloupek a oblé "pozadí" s výraznými světly neobvyklých tvarů nutí k zamyšlení. Leckdo by mohl i zažertovat, že toto auto má sex appeal.

Zdžme se ale emocí a představme si fakta o novince, která bude debutovat na zářijovém autosalonu v Paříži. Zatím Francouzi poskytli informace o dvou modelových variantách méganu, o pětidvéřovém hatchbacku a třídvéřovém "sport hatch", jak dynamičtější variantu nově nazývají. Další čtyři verze se na trh dostanou nejpozději za rok od podzimní premiéry první dvojice. Přesně kdy a které to budou zatím odmítá francouzská jednička zveřejnit.

Tato ofenzíva má i zřetelné, explicitně stanovené cíle. "S řadou mégane dosáhneme v Evropě 14procentního podílu na segmentu C," píše se v tiskové zprávě. Novinka bude ale okupovat podstatně více trhů, celkem by jich mělo být až 75.

Francouzi se chlubí i rychlým vývojem. Mégane zaměstnal inženýry na pouhých 29 měsíců, což je prý nejkratší čas v historii značky (vývoj mégane I trval 46 měsíců). Suché číslo o nákladech vývoje a přípravy produkce hovoří o 2,1 miliardách euro (61,5 miliardy Kč). Tato suma zahrnuje i modernizaci závodů ve španělské Palencii, francouzském Douai a turecké Burse, kde se bude mégane vyrábět.

U proinvestovaných prostředků je očekávána rychlá návratnost. K tomuto cíli dopomůže i zapojení spřízněného Nissanu do projektu X84. Stejnou platformu jako mégane tak využije například i budoucí almera. V roce 2006 prý bude jedním podvozkem vybavováno až 1,8 miliónu aut ročně.

Zmíněný podvozek má zatím rozvor 2,625 metru. Délka obou představených méganů je stejná, činí 4,21 metru. Přestože je to v porovnání s předchůdcem o téměř pět centimetrů více, zavazadlový prostor se zmenšil o 18 litrů. Jeho nynější skromná velikost 330 litrů bude tedy pravděpodobně hlavním důvodem kritiky jinak na první pohled zdařilého vozu.

První dvě verze méganu naznačují mnohé i o výbavách a motorech. V ceníkách se objeví celkem čtyři pojmenování: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Tyto stupně bude možné kombinovat s úrovní vybavenosti Pack, Comfort a Luxury.

V paletě motorů zatím figurují tři zážehové a dva vznětové. Do první skupiny patří 1,4 (72 kW/98 koní), 1,6 VVT (83 kW/115 k) a dvoulitr také s technologií proměnlivého časování ventilů VVT a výkonem 98,5 kW/136 koňských sil. Posledně jmenovaná jednotka je z celé řady nejdynamičtější, dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Zákazníci upřednostňující diesely budou moci zvolit mezi agregátem 1,5 dCi (60 kW/80 k) a 1,9 dCi (88 kW/120 k). Obě tyto jednotky jsou přeplňované využívající nejnovější systém common-rail. Renault u těchto modelů vykazuje kombinovanou spotřebu 4,6 litru, resp. 5,4 l na 100 kilometrů.

Kromě klasické pětistupňové mechanické převodovky bude u nejsilnějšího benzínového i vznětového motoru standardně dodávána i šestistupňová skříň. Pohodlnější řidiči pravděpodobně zvolí nově vyvinutý automat.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.