Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes A představen. Je to draveček

  6:04aktualizováno  6:04
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nové áčko už nerozhodí žádný los, je to takový smartphone na čtyřech kolech pro ty, kdo vyrostli na videohrách... Podobnými narážkami pro znalé prokládal vtipem sršící a skvěle naladěný šéf Mercedesu Dieter Zetsche prezentaci nového Mercedesu A v předvečer zahájení ženevského autosalonu.

"Je kompletně nové, do posledního detailu," říká s výrazem, který nesnese odpor. Však taky A jako jméno novinky znamená v jeho vysvětlení  "atak". Atak na peněženky zákazníků konkurence.

Zpátky k zemi

Už to není to zvýšené A, které kdysi převracelo představy, jak má vypadat mercedes a taky jaký má mít pohon. S tvary se designéři vrátili zpátky k zemi a z vysokého rodinného stěhováku je přikrčený hatchback. Pohon předních kol ale oproti pravověrným mercedesům s poháněnou zadní nápravou zůstal zachovaný.

Premiéra nového Mercedesu A

Dieter Zetsche se ve svém představení vracel ještě k bájnému Mercedesu 190, který byl ve své době vstupem do lidovějších kategorií. Jenže dnes už je to jinak. Právě áčko a jeho sourozenci – má jich být včetně vyššího a bachratějšího B na nové modulární platformě MFA (modular front architecture) celkem šest – bude jedním z důležitých modelů značky. Vždyť se počítá, že celosvětově se má v této kategorii prodat až deset milionů aut ročně koncem tohoto desetiletí. Teď to je kolem šesti milionů aut formátu Audi A3, BMW 1 nebo VW Golf.

Dynamické linie a skvěle vyvážené proporce dělají z nového mercedesu velkého konkurenta vykulenému BMW 1. Nový mercedes proti němu působí mnohem agresivněji. Oproti odjíždějícímu áčku stojícímu na sendvičové podlaze je o víc než čtyřicet centimetrů delší, nově měří 4 292 mm. Je širší o jeden a půl centimetru (nově 1 780 mm) a samozřejmě o pořádný kus (přesně 16 cm) nižší, takže už nehrozí převrácení v slavném losím vyhýbacím testu jako před lety.

V Zetscheho podání už to není jen praktické auto, má dávat emoce. Na to hraje nejen agresivním pohledem, ale i vnitřkem. Parádně vypadají sedadla s opěrkami integrovanými do opěradel, přístrojovka je mixem klasického pojetí doplněného o moderní technologie.

Premiéra nového Mercedesu A

První, co aspoň trochu prakticky smýšlejícího diváka uhodí do očí, je nepochopitelně zúžený vstup do kufru. Otevřete víko zabíhající ke krajům a objeví se o dost užší výřez. "Na stěhování nákladu si kupte béčko," umlčí vaše připomínky v obchodě s mercedesy. Tohle má být spíš draveček pro mladé, nebo aspoň mladé duchem...

Přilákat má hlavně nové zákazníky. O cenách se zatím mluví jen v náznacích, ale vypadá to, že by neměly přesáhnout ceny stávajícího áčka, už kvůli konvenčnější a jednodušší technické základně.

Motory jen s turbem

Původní nabídku motorů nahradí v áčku nové čtyřválce z produkce Mercedesu, ale také spřáteleného Renaultu.

Benzinové motory používají přeplňování a přímé vstřikování. Základem je benzinová 1,6 od Renaultu, které má ve verzi A180 113 koní. Další benziňáky A200 a A250 už jsou z kuchyně Mercedesu (motor M270) s výkony 156 a 211 koní – VW Golf by se měl začít ošívat...

Premiéra nového Mercedesu A

Commonrailové turbodiesely jsou od motorářů Mercedesu. Dvě verze 1,8 v provedeních A180 CDI (109k) a A200 CDI (136 k) a 2,2litr (170 k) v provedení A220 CDI. A to se chystá ještě naftová verze  A160 CDI, která má být se spotřebou kolem čtyř litrů nejúspornějším mercedesem všech dob.

Všechny verze dostanou do základního provedení šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek bude sedmistupňový dvouspojkový automat.

Mluví se už i o verzi AMG. Pod kapotou by měla mít pořádně upravený přeplňovaný dvoulitr s výkonem kolem 350 koní a pohon všech kol.

Na předních Mcphersonovských závěsech a zadní víceprvkové nápravě budou až osmnáctipalcové ráfky (AMG sport styling package). Kromě nezbytných serepetiček pro ty, kdo musí být stále on-line, dostane nové áčko také celou armádu bezpečnostních asistentů.





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.