Nový Mercedes CLK bude "ve formě"

  • 2
Nové efektivnější motory, o 7,1 centimetru delší karosérie, velice nízký aerodynamický koeficient odporu vzduchu a zachování tradiční stylistiky stuttgartských inženýrů - to jsou základní charakteristiky nového Mercedesu CLK. První informace o modifikovaném sportovním kupé, které se začne prodávat počátkem léta, se objevily již nyní, avšak na oficiální premiéru si sporťák počká až na ženevský autosalon.

Ačkoli jsou designové změny oproti předcházející verzi jen minimální, odlišností pod kapotou je požehnaně. Jde především sedm motorů, z nichž šest je buď nových nebo výrazně vylepšených. Nabídka začíná u dvou benzínových čtyřválců CLK 200. Jeden nese označení Kompressor (120 kW/ 163 k) a využívá současné vstřikovací technologie. Druhý dvoulitr 200 CGI je však převratný, neboť využívá přímého vstřiku benzínu. Tím se podařilo zvýšit výkon na 125 kilowatt (170 koní). Stejným výkonem, ale podstatně větším točivým momentem disponuje také nový benzínový šestiválec o objemu 2,6 litru. Zážehové motory doplňuje jednotka V6 o objemu 3,2 litru, která však oproti minulým verzím nedoznala větších změn. Zákazníci budou moci koupit sporťák i s dieselem 270 CDI a systémem vstřikování Common-Rail (125 kW/170 k).

Fajnšmekři si rozhodně nenechají ujít dva osmiválce. První s označením CLK 500 dává výkon 225 kilowatt, což umožňuje Mercedes zrychlit z nuly na 100 km/h za šest sekund, druhý agregát V8 55 AMG je vyladěn německou partnerskou firmou dokonce na úctyhodných 270 kW (367 koní). S tímto motorem dosáhne řidič při optimálním řazení zrychlení za 5,2 sekundy.

Významně se dle informací německého výrobce rozrostl interiér Mercedesu CLK. Více prostoru bylo dosaženo nejenom již zmíněným prodloužením, ale i zvětšením šířky o 1,8 a především výšky o 4,2 cm. Více místa je především v oblasti nohou, ramen a nad hlavami pasažérů.

Konstruktéři však neopomenuli ani bezpečnost a hlučnost automobilu. Konstrukce karosérie je prý při zachování hmotnosti o 40 procent pevnější. Šípovitá silueta kupé umožnila snížit koeficient odporu vzduchu cx na 0,28, což je nejméně v této třídě. Toto se projevilo i na aerodynamickém hluku zejména při velmi vysokých rychlostech.

Zájemci by měli dát přednost Mercedesu CLK před konkurenty, mezi než se zanedlouho zařadí i Audi A4 Coupé, i kvůli bohaté základní výbavě. Šéfové německé automobilky slibují výbavu v hodnotě 2 tisíce euro "gratis". Půjde například o dešťový senzor, automatickou klimatizaci a další technické lahůdky.