Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes E bude umět sám jezdit po dálnici i parkovat

  10:00aktualizováno  10:00
Mercedes E se chystá na premiéru, která je naplánovaná na leden 2016 na autosalon do Detroitu. Nová generace jednoho ze stěžejních modelů, která se vyvíjí pod interním označením W213, se částečně odhaluje na oficiálních obrázcích a špionážních fotkách. Už se také ví, že částečně bude umět jezdit sama.

Fanouškovský web mercedes-benz-passion.com uveřejnil fotky odstrojené karoserie novinky. Automobilka zatím ukázala detail palubní desky a světla chystaného modelu. Špionážní fotku přístrojovky má italský autoblog zde.

Úplně nové E má být o metrák lehčí než předchůdce a přijede na modulární platformě značky MRA určené pro modely s pohonem zadních nebo všech kol s designem vnějšku i vnitřku odvozeným od vrcholného Mercedesu S, který se svým mohutným vzhledem slaví úspěchy.

Narozdíl od vlajkové lodi by mělo nové E dostat na přístrojovou desku analogový tachometr a otáčkoměr (Mercedes S má přístrojovku tvořenou dvěma velkými displeji).

Detail přístrojové desky nového Mercedesu třídy E

Displej infotainmentu bude podle prvních oficiálních obrázků umístěný nahoře, blízko zorného pole řidiče. Protože se zdá hodně hluboko, daleko z dosahu, spekuluje se, že nebude dotykový, ale ovládaný tlačítky a otočným voličem na středovém tunelu.

Mercedes už oficiálně slíbil, že nové E dostane vylepšený balík asistenčních systémů, který umožní například částečně automatizovanou jízdu po dálnicích a silnicích mimo město. Systém se jmenuje Intelligent Drive next Level a na dálnicích a silnicích mimo město dokáže nejen udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, ale také je následovat rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí přidávat plyn, ani brzdit, a přenechat autu řízení dokonce i v mírných zatáčkách. Systém není až do rychlosti jízdy 130 km/h bezpodmínečně odkázán na jasně viditelné značení na vozovce. „V aktivních zásazích pokračuje i při nejednoznačných liniích vodorovného značení, například na staveništích, a dokonce i na vozovce bez linií,“ vysvětluje automobilka.

Chybět nebude funkce autonomního brzdění. Kromě pomaleji jedoucích, zpomalujících nebo stojících vozidel rozpozná také vozidla přijíždějící ze stran na křižovatkách, konec dopravní kolony a chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem.

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Novinkou, kterou se teď chlubí čerstvě představené BMW řady 7, bude pro éčko také zaparkování a vyjetí vozidla z těsných mezer na dálku. Mercedes to má umět i prostřednictvím chytrého telefonu. Ten umožní i další věci. „Moderní bezdrátová komunikační technika promění chytrý telefon v klíček od vozidla,“ slibuje Stuttgartská značka. Tento systém používá techniku „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost).

Nová generace dostane LED čelní světa. Každá lampa je dvořená 84 individuálně ovládanými vysokovýkonnými diodami, které vypíná a směruje tak aby nedocházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Přední světlo nového Mercedesu třídy E
Zadní světlo nového Mercedesu třídy E
Přední světlo nového Mercedesu třídy E

Mercedes dostane i zajímavé systémy pasivní bezpečnosti. Jeden z nich obstará při rozpoznání neodvratitelné boční kolize bleskurychlé naplnění vzduchové komory v bočních polštářích opěradla. Tělo pasažéra se tak posune v sedačce směrem ke středu vozidla. Zvětší se tím vzdálenost sedící osoby od dveří a vzniklé vzduchové komory rovněž rozšíří deformační zónu. Další z vychytávek chrání sluch při třesku vyvolaném nehodou.

Fotogalerie

Mercedes-Benz zavedl v roce 2013 ve svých autech systém pro síťové propojení vozidel „Car-to-Car“, který umožňuje komunikaci mezi vozidly. Toto řešení se dále vyvíjí v systém „Car-to-X“. To znamená, že bezdrátová výměna informací (prostřednictvím mobilní telefonní komunikační sítě) už nemusí probíhat jen s ostatními vozidly, ale také s infrastrukturou a chodci. „Umožní například pohled za roh, nebo „skrz“ překážky. Řidič tak může být upozorňován na hrozící nebezpečí ještě dřív než dosud, například na porouchané vozidlo na krajnici.“

O sestavě pod kapotou se zatím Mercedes nerozpovídal, dají se čekat benzinové i naftové čtyř a šestiválce, hybridní provedení i ostrá verze od AMG.

Nové E se představí premiérově na autosalonu v Detroitu v lednu 2016. Kromě sedanu dorazí také kombík. Ečko se dočká ale také prodloužené verze, která je žádaná hlavně v Číně, a také superluxusního provedení Maybach.

Přibližně s ročním zpožděním se představí také odvozené kupé a kabriolet. Mluví se také o provedení s plastovými ochrannými doplňky a zvýšeným podvozkem ve stylu Audi A6 Allroad.





Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.