Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes E bude umět sám jezdit po dálnici i parkovat

  10:00aktualizováno  10:00
Mercedes E se chystá na premiéru, která je naplánovaná na leden 2016 na autosalon do Detroitu. Nová generace jednoho ze stěžejních modelů, která se vyvíjí pod interním označením W213, se částečně odhaluje na oficiálních obrázcích a špionážních fotkách. Už se také ví, že částečně bude umět jezdit sama.

Fanouškovský web mercedes-benz-passion.com uveřejnil fotky odstrojené karoserie novinky. Automobilka zatím ukázala detail palubní desky a světla chystaného modelu. Špionážní fotku přístrojovky má italský autoblog zde.

Úplně nové E má být o metrák lehčí než předchůdce a přijede na modulární platformě značky MRA určené pro modely s pohonem zadních nebo všech kol s designem vnějšku i vnitřku odvozeným od vrcholného Mercedesu S, který se svým mohutným vzhledem slaví úspěchy.

Narozdíl od vlajkové lodi by mělo nové E dostat na přístrojovou desku analogový tachometr a otáčkoměr (Mercedes S má přístrojovku tvořenou dvěma velkými displeji).

Detail přístrojové desky nového Mercedesu třídy E

Displej infotainmentu bude podle prvních oficiálních obrázků umístěný nahoře, blízko zorného pole řidiče. Protože se zdá hodně hluboko, daleko z dosahu, spekuluje se, že nebude dotykový, ale ovládaný tlačítky a otočným voličem na středovém tunelu.

Mercedes už oficiálně slíbil, že nové E dostane vylepšený balík asistenčních systémů, který umožní například částečně automatizovanou jízdu po dálnicích a silnicích mimo město. Systém se jmenuje Intelligent Drive next Level a na dálnicích a silnicích mimo město dokáže nejen udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, ale také je následovat rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí přidávat plyn, ani brzdit, a přenechat autu řízení dokonce i v mírných zatáčkách. Systém není až do rychlosti jízdy 130 km/h bezpodmínečně odkázán na jasně viditelné značení na vozovce. „V aktivních zásazích pokračuje i při nejednoznačných liniích vodorovného značení, například na staveništích, a dokonce i na vozovce bez linií,“ vysvětluje automobilka.

Chybět nebude funkce autonomního brzdění. Kromě pomaleji jedoucích, zpomalujících nebo stojících vozidel rozpozná také vozidla přijíždějící ze stran na křižovatkách, konec dopravní kolony a chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem.

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Novinkou, kterou se teď chlubí čerstvě představené BMW řady 7, bude pro éčko také zaparkování a vyjetí vozidla z těsných mezer na dálku. Mercedes to má umět i prostřednictvím chytrého telefonu. Ten umožní i další věci. „Moderní bezdrátová komunikační technika promění chytrý telefon v klíček od vozidla,“ slibuje Stuttgartská značka. Tento systém používá techniku „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost).

Nová generace dostane LED čelní světa. Každá lampa je dvořená 84 individuálně ovládanými vysokovýkonnými diodami, které vypíná a směruje tak aby nedocházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Přední světlo nového Mercedesu třídy E
Zadní světlo nového Mercedesu třídy E
Přední světlo nového Mercedesu třídy E

Mercedes dostane i zajímavé systémy pasivní bezpečnosti. Jeden z nich obstará při rozpoznání neodvratitelné boční kolize bleskurychlé naplnění vzduchové komory v bočních polštářích opěradla. Tělo pasažéra se tak posune v sedačce směrem ke středu vozidla. Zvětší se tím vzdálenost sedící osoby od dveří a vzniklé vzduchové komory rovněž rozšíří deformační zónu. Další z vychytávek chrání sluch při třesku vyvolaném nehodou.

Fotogalerie

Mercedes-Benz zavedl v roce 2013 ve svých autech systém pro síťové propojení vozidel „Car-to-Car“, který umožňuje komunikaci mezi vozidly. Toto řešení se dále vyvíjí v systém „Car-to-X“. To znamená, že bezdrátová výměna informací (prostřednictvím mobilní telefonní komunikační sítě) už nemusí probíhat jen s ostatními vozidly, ale také s infrastrukturou a chodci. „Umožní například pohled za roh, nebo „skrz“ překážky. Řidič tak může být upozorňován na hrozící nebezpečí ještě dřív než dosud, například na porouchané vozidlo na krajnici.“

O sestavě pod kapotou se zatím Mercedes nerozpovídal, dají se čekat benzinové i naftové čtyř a šestiválce, hybridní provedení i ostrá verze od AMG.

Nové E se představí premiérově na autosalonu v Detroitu v lednu 2016. Kromě sedanu dorazí také kombík. Ečko se dočká ale také prodloužené verze, která je žádaná hlavně v Číně, a také superluxusního provedení Maybach.

Přibližně s ročním zpožděním se představí také odvozené kupé a kabriolet. Mluví se také o provedení s plastovými ochrannými doplňky a zvýšeným podvozkem ve stylu Audi A6 Allroad.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.