Mercedes E | foto: Autoscoops.eu

Nový Mercedes E: testování v Česku a první informace

  • 16
Nová generace Mercedesu třídy E je na světě; prozatím neoficiálně. Na internet se dostaly obrázky nového "Éčka" v plné parádě. Testování nového "Éčka" probíhalo i na českých silnicích. V průběhu listopadu nafotili čtenáři iDNES.cz zamaskovaná auta v Praze a Plzni.

Jak bude nová generace jednoho ze stěžejních modelů automobilky s hvězdou vypadat už se dalo vytušit po představení konceptu Fascination ma letošním autosalonu v Paříži. Tři malé obrázky sériové verze klasického sedanu nyní uveřejnil server Autoscoops.eu.

Mercedes-Benz E  s kódovým označením W212 se představí v lednu na autosalonu v Detroitu, původně se očekávalo, že německou novinku uvidí poprvé až návštěvníci březnového autosalonu v Ženevě. Podle posledních informací prodeje odstartují v červnu 2009.

Nový model automobilka testuje i na českých silnicích. Podle čtenářů iDNES.cz nové "Éčko" testují vývojová centra MBtech, které má německá automobilka v Plzni Na Borech a v pražských Stodůlkách.

Zamaskovaný Mercedes E v Plzni

Zamaskovaný Mercedes E v Plzni

Kulatá světla stávajícího modelu nahradí hranatá. I v nové generaci bude "Éčko" na silnici koukat čtyřma očima. Liniemi a proporcemi se novinka velmi blíží šéfovskému Mercedesu třídy S.

Nový Mercedes E naroste podle magazínu AutoExpress o 7 centimetrů do délky na celkových 493 cm, čímž předčí přímé konkurenty BMW 5 i Audi A6. Všechny centimetry navíc půjdou ve prospěch posádky a mají prý přispět i bezpečnosti.

"Éčko" si vypůjčí i technické libůstky z vlajkové lodi automobilky Mercedesu - třídy S. Na palubě se ale objeví i úplné novinky, jako třeba systém čtoucí značky podél silnice, nebo úplně nový stabilizační systém ESP. Novinka má také nabídnout sofistikovaný systém sledující bdělost řidiče.

Zamaskovaný Mercedes E v Praze

Zamaskovaný Mercedes E v Praze

Nabídka motorů bude klást důraz na ekologičnost provozu. Pod kapotou nové třídy E se představí nový čtyřválcový turbodiesel 2,2 litru s výkonem 204 koní a pěti sty newtonmetry kroutícího momentu.

Naftové čtyřválce mají nést označení 200 CDI, 220 CDI a 250 CDI. Šestiválce se objeví ve verzích 300 Bluetec a 350 CDI. Složení nabídky benzinových motorů je prozatím tajná.

Přibližně rok po uvedení se představí velmi očekávaný hybridní model, ve kterém bude turbodieselu pomáhat elektromotor. Těšit se můžeme na spotřebu kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.

Pokud vás kolonky spotřeby v katalogu nezajímají, zabloudíte pohledem spíše k osmiválci 6,3 litru s výkonem až 550 koní, který bude pohánět verzi označenou tradičně AMG.

Klasický sedan doplní v průběhu příštího a přespříštího roku ještě velké kombi, kupé a kabriolet. Jak bude vypadat právě kupéverze nového Mercedesu E uvidíte na špionážním videu.