Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový mercedes: Jeho Výsost kupé CL

  18:13aktualizováno  18:13
Mamutí kupé patří už déle než padesát let neodmyslitelně do ceníku s emblémem třícípé hvězdy na titulce. Největší a nejluxusnější mercedes - třída S - přišel o jeden pár dveří a dal vzniknout už sedmé generaci dvoudveřového modelu. Nové CL se představuje právě nyní, první kousky vyrazí na silnici s podzimem.

Mercedes CL | foto: DaimlerChrysler

Že velké kupé mercedesu potřebuje změnu, bylo jasné už nějaký čas. Vedle radikálně nového Mercedesu S vypadalo CLko ještě o pár let starší. Nový model se proto musel posunout kupředu o více než jednu generaci.

Návrháři Mercedesu opustili nevýrazné "knedlíkovité" tvary a vypůjčili si to nejlepší od sourozenců CLS, A a R. Neurčité obliny nahradily v designérském jazyce stuttgartské automobilky hrany a výrazně vykrojené plochy.

Nechybí detaily, které mají velká kupé mercedesů zanesená hluboko v genetické informaci: Bezrámová okna dveří a splývající poslední C-sloupek patří ke klasice. Bez obří chromové mřížky chladiče - v případě novinky členěné třemi mohutnými vodorovnými lištami - se mercedes na veřejnosti ukázat také nemůže.

Nové CL přerostlo o sedm centimetrů pětimetrovou hranici, na šířku má 187 a na výšku 142 centimetrů. Kufr spolkne 490 litrů zavazadel.

Do začátku vystartuje Mercedes CL s benzinovým osmiválcem a dvojitě přeplňovaným dvanáctiválcem se shodnými objemy 5,5 litru. Verze CL 500 s osmiválcem pod mohutnou kapotou vystřelí 388 hlavé stádo (285 kW) na stovku za 5,4 sekundy. Na kola přenáší 530 newtonmetrů kroutícího momentu sedmistupňový automat.

CL 600 rozpohybovává přes dvě tuny vážící kolos výkonem 517 koní (380 kW). Pětistupňová automatická převodovka si musí poradit s 830 newtonmetry. Z nuly na stovku to trvá 4,6 sekundy. V obou případech je to jen elektronika, která brání rozdovádět nad dvěstepadesátku.

Na silnice vyrazí CL prohánět BMW 6 a nový Jaguar XK letos na podzim. Je téměř jisté, že ke dvěma motorům přibude také ekonomičtější a střídmější agregát, stejně jako ostrá verze z rodu AMG .

Ve výbavě nebude chybět systém nočního vidění, hydraulický podvozek Active Body Control nastavující svou charakteristiku podle aktuální jízdní situace, adaptivní bixenonová světla s přednastavenými pěti módy zohledňujícími různé druhy jízdy a povětrnostní podmínky, přehrávač DVD, navigace s zabudovaným harddiskem, čtyřzónová klimatizace, prosklená střecha, nebo masážní a klimatizovaná sedadla.

Samozřejmostí je maximální bezpečnostní výbava. Z velkého Mercedesu S si CL vypůjčilo speciální prvky výbavy zabraňující kolizím a zmírňující následky nehod.

V případě, že auto vycítí, že se blíží náraz, přenastaví sedadla řidiče a spolujezdce do optimální polohy, ve které je nejefektivněji využita funkčnost airbagů a ostatních prvků pasivní bezpečnosti, zavřou se také okna a zatáhne střešní okno.

Dalším pomocníkem je Brake Assists Plus, který brzdí před překážkou mnohem účinněji než řidič. Sleduje totiž předjedoucí vozidlo radarem a při nebezpečném přiblížení řidiče upozorní. Neustále také upravuje optimální brzdnou sílu, která je v pohotovosti i v případě, že řidič brzdový pedál příliš šetří.


Od roku 1952, kdy byl uveden legendární model 300 S coupé, se v šesti generacích předchůdců CLka vyrobilo na 178 tisíc vozů. Stávající model se představil v roce 1999 v Ženevě, vedle moderních nových mercedesů ale neodvratně zastaral.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.