Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

auto.iDNES.cz

  • Úterý 2. září 2014. Adéla

Nový Mercedes ML v plné parádě: nižší, oplácanější, luxusnější

Pro modelový rok 2012 připravil Mercedes novou generaci velkého SUV řady M. Novinka si zachovává klasické proporce a na předchůdce navazuje i svým designem. Do nabídky se vrací úsporný dieselový čtyřválec, celkem budou k dispozici zatím jen tři motory.

Merceds-Benz třídy M 2011 | foto: Mercedes-Benz

Po šesti letech Mercedes mění svůj oblíbený model ML, který se sice tváří jako off-road, ale je to klasický představitel kategorie SUV, tedy auta pro silnice a lehčí terén. Pro zájemce o ostřejší teréňáky má Mercedes v nabídce model G.

Mercedes ML se uplatní spíš na městských bulvárech a na dálnicích, kde vyniknou jeho velké rozměry a ve zpětných zrcátcích projíždějících aut opulentní přední část.

Merceds-Benz třídy M 2011

Nové ML je nižší než dosluhující model, i když rozdíl není obrovský, skrčil se o necelé dva centimetry. Opticky ale vypadá ještě nižší, spíš jako přerostlé kombi. Mohou za to vhodně tvarované prolisy na bocích karoserie: spodní, který navazuje na zadní blatník a horní, vycházející z předního podběhu. I nové ML si zachovalo tradiční rys předešlých generací: zadní část s poslední dvojicí oken plynule přecházejících do zadního skla, včetně mohutného C sloupku.

Přestože celkové proporce auta jej posouvají spíš na silnici než do terénu, přední maska je hodně masivní s agresivnější spodní částí. Celkový tvar spoileru včetně chromované lišty v jeho horní části zvyšují zepředu opticky světlou výšku auta (maximální světlá výška je 28,5 centimetru). Spoileru sekunduje přímo obří maska chladiče s tradičně integrovanou třícípou hvězdou uprostřed.

Merceds-Benz třídy M 2011

Zadní část auta designem nepřekvapí, vypadá celkově zaoblenější než zbytek karoserie a může za to především horní prosklená partie – pro řadu ML naprosto charakteristická, a do boků zasahující koncová světla. Celkově oproti předchůdci nové ML narostlo nepatrně do délky o 2,4 centimetru a i do šířky o 1,6 centimetru. Rozvor zůstal nezměněn a má královskou hodnotu 2,92 metru.

V luxusním interiéru převažuje dřevo a kůže, záležet ale bude na míře příplatkové výbavy, která bude tradičně široká. Na uvolněných fotografiích překvapí interiér s převládající hnědou barvou dřeva a především kůže. Za zmínku stojí i funkce hlídání mrtvých úhlů, noční asistent pro sledování chodců na silnici nebo nejnovější parkovací asistent. Za příplatek bude k dispozici i prosklená střecha nad oběma řadami sedadel.

Merceds-Benz třídy M 2011

Pod přední kapotou se nově uhnízdí čtyřválcový motor, který v minulé generaci ML chyběl. Pro šetřílky Mercedes připravil dvakrát přeplňovaný diesel s objemem 2,1 litru a s výkonem 150 kW, tedy se stejnou silou, jakou dává základní třílitrový dieselový šestiválec v končící generaci auta. Je otázkou, jestli se Mercedesu podařilo u čtyřválce udržet kultivovanost šestiválce, ale úsporná bude novinka určitě. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 6 litrů nafty na sto kilometrů. Pokud si majitel objedná příplatkovou 93litrovou nádrž, dojede s autem na jedno tankování z Čech až daleko za Paříž. Dojezd totiž bude činit famózních 1 500 kilometrů.

Může se hodit

Pořiďte si i vy luxusní automobil. Z široké nabídky na Automodul.cz si určitě vyberete.

Zbylé dva motory, které se v novém ML objeví od začátku výroby, již budou mít tradičních šest válců. Dieselový třílitr s nadhodnoceným označením 350 Bluetec (i nejslabší diesel nese označení 250 Bluetec a až u benzínového modelu 350 BlueEfficiency bude označení odpovídat objemu motoru). Diesel nabídne 190 kW výkonu, benzín pak až 225 kW, v obou případech se výkon oproti současné generaci zvýšil.

Zajímavé ale je, že ve sprintu na stovku bude silnější diesel rychlejší než benzínová verze: 7,4 proti 7,6 sekundy. Ve všech případech bude výkon přenášet sedmistupňový automat a to na všechna čtyři kola. Další motory představí výrobce na podzim včetně očekávaného hybridu.

Merceds-Benz třídy M 2011

Podvozek nového ML bude u všech variant standardně adaptivní, na přání se bude dodávat vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory. Jízdních režimů nabídne auto pět – tři pro silnici a dva do terénu. V druhém případě se změní charakteristika ABS a bude možné citlivěji dávkovat plyn.

Zájemci o nový Mercedes ML modelového roku 2012 se mohou pro svého miláčka vypravit do autosalonů už začátkem července, ale jen pro objednávku. Auto si výstavní premiéru odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu a následně se začne vyrábět, aby se první kusy dostaly k zákazníkům v listopadu. Ceny zatím Mercedes neprozradil, současná generace ML startuje na 1,25 milionu korun.

Autoři:




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.