Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes ML v plné parádě: nižší, oplácanější, luxusnější

aktualizováno 
Pro modelový rok 2012 připravil Mercedes novou generaci velkého SUV řady M. Novinka si zachovává klasické proporce a na předchůdce navazuje i svým designem. Do nabídky se vrací úsporný dieselový čtyřválec, celkem budou k dispozici zatím jen tři motory.

Merceds-Benz třídy M 2011 | foto: Mercedes-Benz

Po šesti letech Mercedes mění svůj oblíbený model ML, který se sice tváří jako off-road, ale je to klasický představitel kategorie SUV, tedy auta pro silnice a lehčí terén. Pro zájemce o ostřejší teréňáky má Mercedes v nabídce model G.

Mercedes ML se uplatní spíš na městských bulvárech a na dálnicích, kde vyniknou jeho velké rozměry a ve zpětných zrcátcích projíždějících aut opulentní přední část.

Merceds-Benz třídy M 2011

Nové ML je nižší než dosluhující model, i když rozdíl není obrovský, skrčil se o necelé dva centimetry. Opticky ale vypadá ještě nižší, spíš jako přerostlé kombi. Mohou za to vhodně tvarované prolisy na bocích karoserie: spodní, který navazuje na zadní blatník a horní, vycházející z předního podběhu. I nové ML si zachovalo tradiční rys předešlých generací: zadní část s poslední dvojicí oken plynule přecházejících do zadního skla, včetně mohutného C sloupku.

Přestože celkové proporce auta jej posouvají spíš na silnici než do terénu, přední maska je hodně masivní s agresivnější spodní částí. Celkový tvar spoileru včetně chromované lišty v jeho horní části zvyšují zepředu opticky světlou výšku auta (maximální světlá výška je 28,5 centimetru). Spoileru sekunduje přímo obří maska chladiče s tradičně integrovanou třícípou hvězdou uprostřed.

Merceds-Benz třídy M 2011

Zadní část auta designem nepřekvapí, vypadá celkově zaoblenější než zbytek karoserie a může za to především horní prosklená partie – pro řadu ML naprosto charakteristická, a do boků zasahující koncová světla. Celkově oproti předchůdci nové ML narostlo nepatrně do délky o 2,4 centimetru a i do šířky o 1,6 centimetru. Rozvor zůstal nezměněn a má královskou hodnotu 2,92 metru.

V luxusním interiéru převažuje dřevo a kůže, záležet ale bude na míře příplatkové výbavy, která bude tradičně široká. Na uvolněných fotografiích překvapí interiér s převládající hnědou barvou dřeva a především kůže. Za zmínku stojí i funkce hlídání mrtvých úhlů, noční asistent pro sledování chodců na silnici nebo nejnovější parkovací asistent. Za příplatek bude k dispozici i prosklená střecha nad oběma řadami sedadel.

Merceds-Benz třídy M 2011

Pod přední kapotou se nově uhnízdí čtyřválcový motor, který v minulé generaci ML chyběl. Pro šetřílky Mercedes připravil dvakrát přeplňovaný diesel s objemem 2,1 litru a s výkonem 150 kW, tedy se stejnou silou, jakou dává základní třílitrový dieselový šestiválec v končící generaci auta. Je otázkou, jestli se Mercedesu podařilo u čtyřválce udržet kultivovanost šestiválce, ale úsporná bude novinka určitě. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 6 litrů nafty na sto kilometrů. Pokud si majitel objedná příplatkovou 93litrovou nádrž, dojede s autem na jedno tankování z Čech až daleko za Paříž. Dojezd totiž bude činit famózních 1 500 kilometrů.

Může se hodit

Pořiďte si i vy luxusní automobil. Z široké nabídky na Automodul.cz si určitě vyberete.

Zbylé dva motory, které se v novém ML objeví od začátku výroby, již budou mít tradičních šest válců. Dieselový třílitr s nadhodnoceným označením 350 Bluetec (i nejslabší diesel nese označení 250 Bluetec a až u benzínového modelu 350 BlueEfficiency bude označení odpovídat objemu motoru). Diesel nabídne 190 kW výkonu, benzín pak až 225 kW, v obou případech se výkon oproti současné generaci zvýšil.

Zajímavé ale je, že ve sprintu na stovku bude silnější diesel rychlejší než benzínová verze: 7,4 proti 7,6 sekundy. Ve všech případech bude výkon přenášet sedmistupňový automat a to na všechna čtyři kola. Další motory představí výrobce na podzim včetně očekávaného hybridu.

Merceds-Benz třídy M 2011

Podvozek nového ML bude u všech variant standardně adaptivní, na přání se bude dodávat vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory. Jízdních režimů nabídne auto pět – tři pro silnici a dva do terénu. V druhém případě se změní charakteristika ABS a bude možné citlivěji dávkovat plyn.

Zájemci o nový Mercedes ML modelového roku 2012 se mohou pro svého miláčka vypravit do autosalonů už začátkem července, ale jen pro objednávku. Auto si výstavní premiéru odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu a následně se začne vyrábět, aby se první kusy dostaly k zákazníkům v listopadu. Ceny zatím Mercedes neprozradil, současná generace ML startuje na 1,25 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.