Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší a nejpraktičtější Mercedes V nanovo jen se čtyřválci

  13:14aktualizováno  13:14
Mercedesy nejsou už dlouho jen majestátní limuzíny, nabídka značky s hvězdou ve znaku se stále rozšiřuje, ke klasickým modelům dnes už patří osobní dodávka. Právě teď se představuje třetí generace třídy V, dnes známá jako Viano.

Největší mercedes patřící mezi velká MPVčka je oblíbený prostorný vůz početných rodin. Různá módní MPV rozhodně nenabídnou tolik prostoru jako dodávka, ze které se třída V, dříve pojmenovaná Viano, vyvinula. První viano představili v roce 1996, vzniklo "zcivilněním" dodávky jménem Vito.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Mercedes je pro vás to pravé? Vyberte si z nabídky více jak 300 vozů této značky ve všech třídách na Automodul.cz.

Nové V nahrazuje zároveň exota z nabídky Mercedesu, bizarní terénní velkoprostorovou třídu R.

K mání je i luxusní provedení s koženými pohodlnými křesly a další fajnovou výbavou, které si pořizují taxislužby, hotely a firmy pro situace, kdy je klasická limuzína malá. Véčko totiž odveze až osm lidí. K dispozici jsou ale i šesti a sedmimístná provedení. Opět ohromí variabilitou vnitřního prostoru. Jednotlivé sedačky lze ve voze posouvat, otáčet i je zcela vyjmout.

Fotogalerie

Nové V s kódovým označením W447 dává na výběr ze dvou variant rozvoru, tří délek karoserie a tří motorů. Délka základního provedení je 489,5 cm, Long měří 514 cm a Extralong s delším zadním převisem ještě o dalších 23 centimetrů víc (537 cm). Varianta s kratším rozvorem má nápravy vzdálené 3,2 metru, delší rozvor měří 3 430 mm.

Technika je zcela nová, design přejímá styl osobních mercedesů diktovaný designéry Gordenem Wagenerem a Kaiem Sieberem. Interiér se také nese v duchu osobáků, jen posez je dodávkovitě vyšší. Vnitřek je dílem designcentra značky v italském Comu.

Pod kapotu se nastěhovaly výhradně turbodieselové čtyřválce 2,1 litru (motor OM 651) známé ze všech ostatních mercedesů od malého A po prezidentské Sko. Základní provedení V200 CDI má výkon 136 koní (100 kW), točivý moment je 330 Nm. V 220 CDI má 163 koní a 380 Nm a nejvýkonnější je V 250 BlueTec se 190 koňmi (140 kW) a 440 newtonmetry. U vrcholového provedení čtyřválce je možné díky funkci overtorque krátkodobě využít třeba při předjíždění o 40 Nm víc točivého momentu. Nejvyšší verze, která má nahradit v nabídce šestiválec z předchozí generace V, bude mít výhradně sedmistupňový automat, v nižších výkonových variantách bude za příplatek, namísto základního šestistupňového manuálu.

Nechybí bezpečnostní technika, kterou dostávají všechny moderní mercedesy, stejně jako moderní multimediální centrum.Více o interiéru nového V čtěte zde

Třeba klimatizace  dokáže regulovat cirkulaci vzduchu na základě dat z GPS nebo ovlivňovat intenzitu ventilace na základě postavení Slunce. 

Mercedes V dostane ještě další vychytávky, třeba stabilizační systém, který vylepšuje stabilitu při poryvech větru, aktivního parkovacího asistenta nebo adaptivní podvozek. Zajímavou specialitou je mikrofon v přístrojovce, z něhož se přenáší zvuk do reproduktorů u zadních sedadel. Řidič tak s posádkou může mluvit bez toho, aby přeřvával hluk rezonující ve velké kabině. 

Rodinná dodávka dostává také elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru a v něm separátně otevíratelné okno pro nakládaní menších věcí.

Mercedes vyrábí V ve španělské Vitorii. V Německu odstartují prodeje v květnu, k objednání však bude největší osobní mercedes už od března.



Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.