Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší a nejpraktičtější Mercedes V nanovo jen se čtyřválci

  13:14aktualizováno  13:14
Mercedesy nejsou už dlouho jen majestátní limuzíny, nabídka značky s hvězdou ve znaku se stále rozšiřuje, ke klasickým modelům dnes už patří osobní dodávka. Právě teď se představuje třetí generace třídy V, dnes známá jako Viano.

Největší mercedes patřící mezi velká MPVčka je oblíbený prostorný vůz početných rodin. Různá módní MPV rozhodně nenabídnou tolik prostoru jako dodávka, ze které se třída V, dříve pojmenovaná Viano, vyvinula. První viano představili v roce 1996, vzniklo "zcivilněním" dodávky jménem Vito.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Mercedes je pro vás to pravé? Vyberte si z nabídky více jak 300 vozů této značky ve všech třídách na Automodul.cz.

Nové V nahrazuje zároveň exota z nabídky Mercedesu, bizarní terénní velkoprostorovou třídu R.

K mání je i luxusní provedení s koženými pohodlnými křesly a další fajnovou výbavou, které si pořizují taxislužby, hotely a firmy pro situace, kdy je klasická limuzína malá. Véčko totiž odveze až osm lidí. K dispozici jsou ale i šesti a sedmimístná provedení. Opět ohromí variabilitou vnitřního prostoru. Jednotlivé sedačky lze ve voze posouvat, otáčet i je zcela vyjmout.

Fotogalerie

Nové V s kódovým označením W447 dává na výběr ze dvou variant rozvoru, tří délek karoserie a tří motorů. Délka základního provedení je 489,5 cm, Long měří 514 cm a Extralong s delším zadním převisem ještě o dalších 23 centimetrů víc (537 cm). Varianta s kratším rozvorem má nápravy vzdálené 3,2 metru, delší rozvor měří 3 430 mm.

Technika je zcela nová, design přejímá styl osobních mercedesů diktovaný designéry Gordenem Wagenerem a Kaiem Sieberem. Interiér se také nese v duchu osobáků, jen posez je dodávkovitě vyšší. Vnitřek je dílem designcentra značky v italském Comu.

Pod kapotu se nastěhovaly výhradně turbodieselové čtyřválce 2,1 litru (motor OM 651) známé ze všech ostatních mercedesů od malého A po prezidentské Sko. Základní provedení V200 CDI má výkon 136 koní (100 kW), točivý moment je 330 Nm. V 220 CDI má 163 koní a 380 Nm a nejvýkonnější je V 250 BlueTec se 190 koňmi (140 kW) a 440 newtonmetry. U vrcholového provedení čtyřválce je možné díky funkci overtorque krátkodobě využít třeba při předjíždění o 40 Nm víc točivého momentu. Nejvyšší verze, která má nahradit v nabídce šestiválec z předchozí generace V, bude mít výhradně sedmistupňový automat, v nižších výkonových variantách bude za příplatek, namísto základního šestistupňového manuálu.

Nechybí bezpečnostní technika, kterou dostávají všechny moderní mercedesy, stejně jako moderní multimediální centrum.Více o interiéru nového V čtěte zde

Třeba klimatizace  dokáže regulovat cirkulaci vzduchu na základě dat z GPS nebo ovlivňovat intenzitu ventilace na základě postavení Slunce. 

Mercedes V dostane ještě další vychytávky, třeba stabilizační systém, který vylepšuje stabilitu při poryvech větru, aktivního parkovacího asistenta nebo adaptivní podvozek. Zajímavou specialitou je mikrofon v přístrojovce, z něhož se přenáší zvuk do reproduktorů u zadních sedadel. Řidič tak s posádkou může mluvit bez toho, aby přeřvával hluk rezonující ve velké kabině. 

Rodinná dodávka dostává také elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru a v něm separátně otevíratelné okno pro nakládaní menších věcí.

Mercedes vyrábí V ve španělské Vitorii. V Německu odstartují prodeje v květnu, k objednání však bude největší osobní mercedes už od března.



Témata: Mercedes-Benz




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.