Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra na drsné dietě zhubne až dva metráky. Konec pro třídvéř

aktualizováno 
Nejprve to byl kadett, po něm nastoupila astra. Deset generací modelu patřícího do nejdůležitější evropské třídy má v podání Opelu osmdesátiletou historii a 24 milionů vyrobených aut. Šéf značky Karl-Thomas Neumann představí jedenáctou generaci na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v půlce září.

Může vás zajímat

Opel Astra

Opel Astra

Cena 164 000,- Kč.

Více na Automodul.cz.

Neumann slibuje, že nová Astra bude mít skvělý design, bude hospodárná a přinese množství inovací. Prozatím se značka pochlubila maskovanými prototypy.

Opel tvrdí, že nová astra bude úplně nové auto postavené na nové platformě. „Vnější rozměry se zmenšily, vnitřní prostor kabiny je výrazně větší,“ slibuje. Podle informací německého AutoBildu má být téměř o pět centimetrů kratší, rozvor je menší o 23 mm. Konstruktéři se zaměřili na snižování hmotnosti, minimem je 120 kilo, některé verze budou lehčí až o dva metráky. „Kromě jiného to bude první model značky Opel uvedený s jedinečnými telematickými službami Opel OnStar, které zákazníkům poskytují pomoc a podporu 24 hodin denně po 365 dní v roce,” láká Neumann.

Deset generací jednoho z nejdůležitějších modelů Opelu, nejprve se jmenoval Kadett, potom Astra

Deset generací jednoho z nejdůležitějších modelů Opelu, nejprve se jmenoval Kadett, potom Astra

Redaktoři renomovaného italského automagazínu Quattroruote už v prototypu nové astry jeli. Auto mělo maskování zvenčí a speciální panely kryly i části interiéru. Když nahlédli pod ně, objevili přístrojovku, jejíž design se nese v duchu aktuálních opelů, přesněji nově prodávané corsy. Přístrojovou desku má ozdobit barevná linka a má zmizet velká část tlačítek, které nahradí dotykové multimediální centrum.

Fotogalerie

Litrový benzinový tříválec, který z nabídky vytlačí atmosferickou 1,6, na normální používání stačí, nezklame odhlučnění. Řazení je přesné, řízení se zdálo lehké.

Přezbrojování je připraveno i u přeplňované čtrnáctistovky. Stávající motor 1,4 Turbo nahradí agregát stejného objemu i označení. Ten z nové rodiny motorů SGE má přímé vstřikování benzinu a pět koní navíc. Motor, který bude debutovat právě v astře, se při prvních jízdách na německo-francouzské hranici jevil jako živější. Má ostřejší reakci na plyn a také je cítit, když zabere turbodmychadlo. V silnějším provedení více vynikne výrazné snížení hmotnosti oproti předchůdci. Pevný podvozek spočívající na sedmnáctipalcových gumách (225/45 17) dává autu obratnost. Astra dostane po vzoru moderních konkurentů možnost nastavení reakce plynu a řízení. Narozdíl od předchozích dvou generací přijde o tlumiče s nastavitelnou tuhostí. 

Kouzla se světly

Xenon je mrtvý, budouc-nost je LED, laser a drony

OLED osvětlení karoserie vozu

OLED osvětlení karoserie vozu

V příplatkové výbavě se objeví LED Matrix světla. Každá lampa bude složená z osmi diod. Elektronika na základě sledování kamerou mění intenzitu osvětlení a tvar ozářené plochy, řídit umí každou diodu zvlášť. Elektronika bude také řídit rozsvěcení dálkových světel. Při osmdesátikilometrové rychlosti prý s plně LEDkovými dálkovkami uvidí řidič objekt na silnici o třicet až čtyřicet metrů dřív, což znamená, že má jeden a půl sekundy víc času na reakci. Oproti tradičním světlům mají světla pojmenovaná IntelliLux méně pohyblivých částí, takže jsou spolehlivější.

AutoBild také zjistil, že se nechystá pohon všech kol a ani dvouspojkový automat, který hromadně nasazuje konkurence. Astra má zůstat u klasického měničového automatu, tentokrát osmistupňového.

První odhalené fotky nové astry se podle italského magazínu mají objevit v červenci. Je také možné, že kromě hatchbacku by na premiéru do Frankfurtu mohl dorazit i kombík. S třídveřovou variantou je naopak amen. Milovníci ostrých opelů mohou být klidní, varianta OPC prý bude, ale až za dva roky.



Témata: BMI, Dieta, Opel, Opel Astra




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.